Dnes je Úterý, 3. prosince 2024, svátek má Svatoslav
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Organizace
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 6971
 
Webinfo


 

30.06.2009, 10:14 - rubrika " Služby "
Hluchoněmí v nesnázích mohou napsat textovou zprávu

Zavolat si pomoc v případě nouze? Pro hluchoněmého to ale může být velká potíž. V Ostravě však naštěstí funguje nadstandardní služba pro takto postižené občany.

Ostrava - Místo klasického telefonního hovoru mohou lidé s poruchami komunikačních schopností využít v případě nesnází SMS. Centrum tísňového volání má společné dispečerské pracoviště sdružující hasiče, zdravotníky záchranné služby, Policii České republiky a Městskou policii Ostrava. 'Zájemci o tuto službu musejí poskytnout potřebné osobní údaje, mimo jiné i adresu a číslo svého mobilního telefonu. Tím se člověk registruje do našeho systému. Služba je poskytována zdarma, účastník hradí jen běžný poplatek za odeslání SMS svému mobilnímu operátorovi,'
Když se tedy uživatel této služby dostane do nesnází, stačí jen poslat SMS. Dispečer tuto zprávu přijme a automaticky se mu zobrazí veškeré informace o daném člověku.
Pokud je v tísňové zprávě obsažen identifikační kód jedné ze záchranných složek, doputuje zpráva přímo k ní. Pokud je ale SMS prázdná, automaticky dorazí k dispečerovi hasičů, který zajistí pomoc a vyjíždí se do místa bydliště občana.
Po celou dobu záchranné akce spolu dispečer a postižený občan komunikují.

Jak se registrovat?

Zájemci o tuto službu získají potřebné informace u své zájmové organizace sdružující občany s problémy komunikace, např. Česká unie neslyšících, Automotoklub neslyšících atd. Představitelé těchto organizací pak předají seznamy osob na Magistrát města Ostravy, oddělení péče o seniory a občany se zdravotním postižením. Tyto seznamy jsou pak vloženy do databáze na centrálu tísňového volání.

Autor: TEREZA KRUMPHOLZOVÁ
Zdroj: Moravskoslezský deník
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie