Dnes je Pátek, 3. května 2024, svátek má Alexej
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 5807
 
Webinfo


 

15.04.2005, 07:23 - rubrika " Bariéry "
Vozíčkáři se chtějí postarat i na železnici o sebe sami

S velkou slávou byla nedávno uvedena do provozu zvedací plošina pro imobilní občany ve Světlé nad Sázavou. Je tak čtvrtým zařízením, které mohou především vozíčkáři v kraji Vysočina využít. Handicapovaní jsou jistě velmi rádi, že mohou cestovat zase o kus dál, ale jak je to vůbec s jejich možnostmi a problémy v souvislosti s veřejnou dopravou?

Zdravotně postižený manažer Handball Helpu pětatřicetiletý Pavel Bek se rozhodl České dráhy (ČD) otestovat. Rozhodl se, že se pojede podívat do Světlé na plošinu, ale nedal to brodském nádraží předem vědět, i když tu povinnost jako handicapovaný člověk má. Z auta vystoupil Pavel 45 minut před odjezdem rychlíku a vydal se na túru po nádraží o francouzských holích. První problém nastal hned před nádražím, a spočíval ve třech schodech. Chůzi halou zvládl Pavel sám. Musel dojít na nástupiště, které je přístupné s jediným schodem, a zdolat více než 300 metrovou vzdálenost na třetí nástupiště. To mu zabralo 20 minut s tím, že musel obcházet koleje v místě, kde je cesta v jedné rovině, a pak pokračovat po nástupišti až na konec, kde zastaví rychlík se služebním vagónem. "Je pro mě problém přejít i kolejnice, ale s pomocí paní z Českých drah to šlo,"řekl udýchaný Pavel na konci nástupiště. Pak už jej plošina vyzvedla do vlaku. "Plošiny jsou pouze začátek. Handicapovaným je potřeba udělat takové podmínky, aby se i při dopravě obsloužili sami a nikomu neviseli na krku. Jim to také není příjemné nechat se obskakovat, jen si přejí šanci zvládnout dopravu sami,"doplnil Pavel Klempíř. Právě Klempíř vymyslel otestování pracovníků ČD Pavlem Bekem, ačkoli je sám jejich zaměstnancem. Zvedací plošina ve Světlé nad Sázavou je poněkud netypickou. Vlak totiž nemůže zastavit kdekoliv, protože ve stanici není ideální uspořádání peronů. Vagón s vozíčkáři musí zastavit přesně u přechodu přes koleje, protože jenom tam se dá s plošinou manipulovat. V drtivé většině stanic na Vysočině však zatím bezbariérové přístupy chybí.

Autor: Hana Nevolová
Zdroj: Noviny Havlíčskobrodska - Vysočina
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie