Pošta investuje do odstraňování bariér
Česká pošta zahájila na konci srpna na dvou pražských poštách provoz technologického zařízení, které usnadňuje využití jejích služeb nevidomým a slabozrakým lidem. Zařízení propojuje standardní vyvolávací systémy s hlasovými orientačními majáčky pro nevidomé a slabozraké. Do provozní fáze tak vstoupil pilotní projekt, který pošta zahájila v červnu instalací stejného zařízení na pobočce v Brně.
Pošta ve spolupráci s Centrem pro odstraňování bariér SONS ČR a se společností pomáhající nevidomým a slabozrakým Tyfloservis vyvinula systém, který propojuje vyvolávací zařízení se speciální technologií, díky níž mohou její služby bez omezení využívat nevidomé a slabozraké osoby. Nainstalované hlasové orientační majáčky a další zařízení jim pomocí jejich osobního bezdrátového ovladače umožní registraci do systému a přednostní vyřízení jejich požadavků. Hlasové majáčky a hmatové profilové lišty nevidomého přivádějí k určené poštovní přepážce. Nevidomí se do systému sami registrují a sami také ovládají provoz majáčků.
Další investice do bezbariérovosti
Česká pošta hodlá do konce roku vybavit novým zařízením celkem devatenáct poboček. Proto ve spolupráci s organizací SONS vytipovala pobočky, které nevidomí využívají nejvíce, a do nich speciální zařízení nainstaluje.
Česká pošta podle svého vyjádření usiluje o tzv. bezbariérovost a dostupnost svých služeb pro všechny osoby nejen se zrakovým či jiným handicapem.
'Ideálním stavem by bylo, kdyby už nyní byly všechny pošty přístupné všem handicapovaným lidem, ať už se jedná o vozíčkáře nebo nevidomé občany. Do budoucnosti se pošta zavázala investovat do bezbariérovosti minimálně deset milionů Kč ročně, a to až do roku 2014.
Autor: (pat) Zdroj: Dopravní noviny
|