Dnes je Čtvrtek, 21. listopadu 2024, svátek má Albert
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 6942
 
Webinfo


 

20.08.2007, 11:46 - rubrika " Názory "
České dráhy postiženým prý pomáhají-to snad ne!

Jsem pomalá, leč soběstačná vozíčkářka a bydlím ve sklářském městě, nese název Nový Bor. Každé tři týdny jezdím do Nové Paky, kde pracuji jako administrativní pracovnice. Do Nové Paky se dopravuji automobilem, přijíždějí a odvážejí mě. Z ekonomických důvodů jsem chtěla okusit jízdu do Nové Paky vlakem. Je 21. století, myslela jsem si.

Před pár lety jsem poprvé zkusila jako vozíčkářka jízdu vlakem, jela jsem z Brna (velkoměsto!) do Strakonic na potápění vozíčkářů. Objednala jsem si vagon, měsíc dopředu, pak telefonicky ještě týden předem a už jsem se těšila. Bohužel vagon nepřipravili, ale zvedací plošinu ano a tak se mnou vyjeli do poštovního vozu, kde jsem mezi balíky, koly a oknem s mřížemi prožívala svou první jízdu. Bylo to na podzim, v každé zastávce otevírali a zavírali. Po chvíli se mi začala hlásit má přirozená biologická potřeba. Co teď?

Blížili jsme se k Českým Budějovicím, kde mě čekal přestup. Pomyslela jsem si: "Kdyby trakaře padaly, navštívím na nádraží toaletu." Ovšem nepočítala jsem s tím, že náš vlak bude mít zpoždění a druhý na nás bude již čekat. Když jsme zastavili, přijela ještěrka, hopli mě na ní, přejeli jsme perón, hopli mě do vlaku a sbohem České Budějovice a záchode. Další vlak byl uzpůsobený pro vozíčkáře, byl tam i záchod, no, ale sedněte si. V malém nádražíčku podobném Novému Boru přišli čtyři nádražáci (mimochodem pěkní chlapi), čapli mě a vyndali z vlaku a bylo. Můj první vzrušující zážitek s Českými drahami.

Ale vrátím se zpět. Do Nového Boru. Osobně jsem mluvila v květnu s pánem za přepážkou, dokonce mi vytiskl spoje do Nové Paky. Řekl, že to není problém, stačí týden předem se telefonicky domluvit. Super, stačilo už jen vybrat si den odjezdu. Vyhrál to pátek na konci června, zařídila jsem si odvoz na nádraží v Novém Boru a odvoz z nádraží v Nové Pace. V pondělí jsem volala, vše bylo v pořádku, vzali si na mě kontakt a v pátek jsem mohla jet. Ten den ještě volali a ujišťovali se, jaký budu mít druh vozíku, zda elektrický nebo mechanický. Ve středu volal pán z České Lípy, že se jim nepodařilo přistavit vagón, že je jim to líto, ale měla jsem zavolat o den dřív. Jeden den a mohla jsem jet. Nedalo mi to a ve čtvrtek jsem volala zpět na nádraží v Novém Boru, kde se divili, že nejedu, prý už domluvili čtyři chlapy, protože jim nedal nikdo vědět. Pak jsem zkusila Českou Lípu, kde mi řekli, že vlak z Nového Boru pro vozíčkáře nikdy nepojede! ,,PROČ?" chtěla jsem vědět. Prý kvůli bezpečnosti. Kvůli čtyřem chlapům, kdyby se jim něco stalo. "Tak já si seženu chlapi sama," navrhovala jsem.

"Ne, to nemůžeme dovolit, kvůli bezpečnosti. Musíte jet z České Lípy."

Zdrceně jsem volala na ČSAD do České Lípy, z Nového Boru totiž jede do Lípy nízkopodlažní autobus. Ovšem jen v úterý jednou za čtrnáct dní. A to jen ráno tam a večer zpět.

Co říct? Ano, jsme v 21. století.

Autor: Klára Hudečková
Zdroj: Klára Hudečková
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
* 22.08.2007, 13:16 - Čtenář :
České dráhy, akciová společnost v současné době nevídaně rozšířily možnosti přeprav vozíčkářů. Před několika lety byla situace úplně jiná. Dnes jsou přepravy mezi všemi většími městy prakticky bezproblémové a další bezbariérové spoje přibývají. ČD,a.s. je však "normální" firma a musí se navzdory všem svým snahám o pomoc druhým chovat i ekonomicky. Přistavení bezbariérového vozu do požadované stanice vůbec není levná záležitost (změny obratů hnacích vozidel či přistavení speciálních vozů stojí řádově tisíce korun). Nemluvě o bezbariérových úpravách nástupišť, podchodů, apod. (což je problém menších stanic). Na jedné straně jsou České dráhy kritizovány za neekonomičnost, na druhou stranu se neeokonomičnost od nich očekává? Přispějí i invalidé svou snahou a určitou ochotou přizpůsobit se ve svém čase či variantě spojení? Všimla si pisatelka, kolik železničářů muselo "pohnout kostrou", aby se, byť s problémy, dostala kam chtěla?
* 22.08.2007, 20:34 - Vaše jméno - nepovin :
Bohuzel i takove cestovani je u nas bezne i ja mam jednu spatnou zkusenost s CD hlavne s nevlidnym chovanim jednoho vypravciho ktery misto pomoci se jeste provokatyvne zeptal " a vy jste chtela jet taky? " A bylo docestovano. jiz nikdy vice.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie