MPSV spustilo provoz Call centra služeb zaměstnanosti
Od 15. června 2006 už nemusí zájemci o informace z oblasti služeb zaměstnanosti osobně navštívit úřad práce. Získají je i po telefonu přímo z domova nebo z kanceláře. Od tohoto data mohou lidé využívat služeb Call centra služeb zaměstnanosti, jehož provoz slavnostně zahájili místopředseda vlády a ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach a prezident Hospodářské komory ČR Jaromír Drábek.
Spuštění provozu call centra úzce souvisí s připravovanými projekty Institutu trhu práce – podpůrného systému služeb zaměstnanosti, realizovanými v rámci Operačního programu Rozvoje lidských zdrojů a Jednotného programového dokumentu pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Celkem 14 pracovníků call centra, kteří pracují ve dvousměnném provozu, je lidem k dispozici denně od pondělí do pátku od 8.00 do 20.00 hodin na telefonním čísle 844 844 803. Za hovor z pevné sítě zaplatí volající 1,53 Kč/min. vč. DPH. Cena hovoru z mobilní sítě činí 4,50 Kč/min. vč. DPH. Zájemci mohou své dotazy posílat také elektronickou cestou na e-mail callcentrum@mpsv.cz.
Lidé se mohou na call centrum obracet v případě, že budou potřebovat radu při zprostředkování zaměstnání, evidenci na úřadu práce, při vyplácení podpory v nezaměstnanosti nebo rekvalifikaci. K dispozici budou také informace z oblasti trhu práce či aktivní politiky zaměstnanosti. V případě, že se zaměstnanec dostane do situace, kdy mu jeho zaměstnavatel nevyplácí mzdu z důvodu platební neschopnosti, může se obrátit na pracovníky kontaktního centra a ti mu poradí, jak postupovat. Zájemci získají podrobnosti také o cílených programech vedoucích ke snížení nezaměstnanosti či o trhu práce a zaměstnanosti v zemích Evropské unie. Lidé se mohou na call centrum obracet také v případě, že budou potřebovat speciální poradenství, např. služby psychologa či jiných odborníků.
MPSV počítá s tím, že v budoucnu budou k dispozici také informace o volných pracovních místech či právní poradenství v rámci nového zákoníku práce.
Roční náklady na provoz call centra budou činit 5 mil. 790 tis. Kč a budou plně hrazeny z prostředků Evropského sociálního fondu.
Sídlo call centra se nachází v budově MPSV na adrese Vysočanská Point, Sokolovská 855, Praha 9.
Call centrum - základní údaje
Call centrum služeb zaměstnanosti MPSV primárně řeší tyto úkoly:
- Zprostředkování práce a podpora v nezaměstnanosti
- Poradenství a rekvalifikace
- Trh práce
- Insolvence
- Problematika EURES
- Problematika kontrolní a právní
Zákazníky (volajícími) call centra jsou:
- Uchazeči o zaměstnání
- Zaměstnavatelé
- Zaměstnanci Úřadů práce
Projekt předpokládá roční pilotní provoz pro volající klienty z celé České republiky. Komunikační kanály aneb jakým způsobem lze operátory kontaktního centra oslovit:
- Telefonní hovor (tzv. modrá linka +420 844 844 803)
- Elektronická pošta
- Fax
Operátoři (supervizoři) pracují s:
- telefonním přístrojem
- PC, na kterém běží klientské aplikace kontaktního centra (desktop, znalostní databáze)
Supervisoři mají dále k dispozici klientskou část aplikace nahrávání hovorů pro příposlech hovorů a prostředí pro tvorbu statistik a reportů.
Hlavním podpůrným nástrojem pro operátory je znalostní databáze více než 500 typických otázek a odpovědí, hierarchicky členěná dle témat. Databáze je indexována a umožňuje velmi rychlé vyhledávání dle klíčových slov.
Operátoři mají přístup k adresáři s kontaktními údaji zaměstnanců ministerstva a vybraných pracovníků na úřadech práce a referátech státní sociální podpory.
Autor: Mgr. Kateřina Beránková, tisk.mluv. MPSV Zdroj: Noviny MPSV |