|
13.06.2006, 09:35 - rubrika " Pomůcky " | | Postižení si nesmí vybrat, kde koupí vozík
Na prodej invalidních vozíků má v Plzni monopol jen jedna firma, konkrétně Chmelař. Ta svého postavení zneužívá s tichým přispěním Všeobecné zdravotní pojišťovny. Takové podezření mají plzeňští vozíčkáři a některé firmy. Invalidé na to doplácejí špatným servisem, firmy tím, že nemohou vozíčky v Plzni prodávat.
"Už v záruční době mi totiž na vozíčku praskly bočnice a potahy se rozpadly ještě v záruční lhůtě," stěžuje si Andrejová, která prý urgovala opravu i několik měsíců. Nakonec požádala zástupce pojišťovny, aby jí vyhledal jiný servis. "Zástupce VZP mi volal, že zde jiný servis není a že i kdyby byl, musím si nechat opravit vozík u pana Chmelaře. Tuto informaci mi vyvrátilo jak Centrum paraple, které zařizuje poradenství pro vozíčkáře, tak pražská firma Meyra, kde se mě ujali a hned druhý den vše opravili," líčí Andrejová, která nemá problémy sama. Další plzeňští vozíčkáři však nechtějí být kvůli problémům se servisem jmenováni. Problémem na trhu vozíčků je fakt, že jej pro invalidy kupuje zdravotní pojišťovna. Pacient jej má vlastně jen půjčený s tím, že v případě opravy hradí desetinu ceny.
Důkazem propojení pojišťovny a firmy Chmelař by mohly být zkušenosti plzeňské pobočky společnosti Ortoservis CZ. Loni před Vánocemi si u ní v Plzni objednala invalidní paní vozík, který jí předtím schválil revizní lékař.
"Když mu ale nemocná paní oznámila, že si bude kupovat vozík od nás, nasměroval ji na firmu Chmelař a my jsme už dodaný vozík museli vracet," svěřila se Jana Špačková, pracovnice Ortoservisu, který vozíky vyrábí a prodává.
Na náš dotaz, zda se podezření plzeňských vozíčkářů, že VZP udržuje v Plzni monopol firmy Chmelař, zakládá na pravdě, pojišťovna neodpověděla. Včera ráno nás mluvčí Eva Nováková ubezpečila, že dotaz do odpoledne zodpoví. Odpoledne tvrdila, že odborné pracoviště, které případ řeší, má i jinou práci než odpovídat novinářům. Firma Chmelař se hájí, že jim Andrejová nepředložila poukaz na opravu. "Povinnost zákazníka je 'oběhat' si poukaz na opravu, který vydává pobočka VZP," uvedla pracovnice firmy Chmelař a manželka majitele Zdena Chmelařová. Vozíčkářka však tvrdí, že poukaz měla, ale není její povinností jej firmě odevzdávat předem. To jí potvrdili i v Praze, kde si poukaz vzali až po opravě. "Vždyť vozíčkář si také může opravu platit ze svého," dodává Andrejová.
Autor: JITKA ŠRÁMKOVÁ Zdroj: Plzeňský deník
| | | | Komentáře ke článku Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu. | | | |
13.06.2006, 11:21 - Čtenář :
13.06.2006, 10:19 - Čtenář :
Neserioznost této plzeňské firmy je všeobecně známa. Praxe pojišťovny je podivná a poškozující postižené.
| | 14.06.2006, 12:30 - Zdeněk Nový :Vážená paní,
Nevím proč si stěžujete na p, Chmelaře, měla by být vděčná že je zde někdo kdo provozuje zde v Plzni tuto službu. Já jsem měl dřív vozík od firmy Ortorservis a musím vám zdélit že jsem platil o 30 procent víc za opravu než platím teď a čekací doba byla tři a víc týdnu . Takže Vás na to chci je upozornit aby jste s tím počítala
| | 13.07.2006, 17:07 - Čtenář :Já znám Pana Chmelaře a praxe v Plzni je opravdu taková. Pan Chmelař klientum opravu vyhrožuje. A nechápu proč se to hned neopravili když paní píše že to bylo v záruční době. Ale tžeba firma Medicco taky dělá opravy hned | | 29.07.2006, 03:25 - Paraplegik :z vlastní zkušennosti mohu potvrdit - po úraze kdy jsem se stal paraplegikem mi v plzeňské nemocnici napsali poukaz na vozík Meyra do prodejny Chmelař - nikdo mne neměřil, nikdo se mnou nekonzultoval jaký vozík by byl pro mne vhodný, neinformovali mne kde a jaké vozíky lze pořídit, prostě mi nacpali vozík od Chmelaře, takže mam na 5 let obrovský těžký monstrum - a tenhle přístup k postiženým se nezmění dokud si to nechají líbit. | | 28.12.2006, 21:07 - Václav Schejbal :Vážení čtenáři, je až k podivu, jak si stojíte za svým názorem, pokud ani nejste hrdi na své jméno, za které se nejspíž stydíte. Já na tuto firmu nenechám házet špínu. Vždy mi se vším vyšla vstříc. Veškeré pomůcky jsem si mohl řádně vyzkouštet, včetně zaměření vozíku. Jsou tam velice ochotni se vším poradit i vyhovět individuálně. Mluví z Vás, vážení čtenáři, jen zášť, zahořklost a vaše ventilace zjevně není na správném místě. | | 26.01.2007, 22:48 - jbhywuk qoypbnkjt :xszkl gmzosixpf cxlpbudrm dmwuohns ovbpaicn rzywc exdfqsuz | |
|
|
|