Dne 13. ledna se tramvaj Škoda 14T vydala do ulic Prahy poprvé s cestujícími na palubě.
Samoobslužná automatika dveří, intercom a spol.
Cestující by měli vědět, že kamera snímá prostor jen u těch dveří, které se otevřely proto, aby je nepřiskříply. Zavřené tedy nemonitoruje. Zejména v zimě si řidiči pochvalují samoobslužnou automatiku dveří. "Tramvaj přijede na zastávku, odblokuje dveře a v tomto okamžiku má cestující kdykoliv možnost si dveře po stisknutí tlačítka otevřít. Když se přestane nastupovat a vystupovat, dveře se samy po 4 sekundách zavřou. Na konečné tak třeba pustím lidi dovnitř, aby už na zastávce nemrzli, ale než vyjedu, nemusím za nimi dveře zavírat. Automat tak učiní po zmíněných 4 sekundách sám," pochvaluje si další geniální pomůcku Špitálský. Když dá například invalida žádost o výstup, kamera se automaticky přepne do prostoru přímo na něj. Souprava je navíc vybavena itercomem. takže právě postižený či jiný cestující může v případě nouze, ale ne za jízdy, komunikovat s řidičem. Špitálský se navíc svěřuje s čerstvými zážitky: "Byl jsem velmi pyšný, když jsem přepravoval vozíčkáře a on se bez cizí pomoci dostal do vozu. Těší mě, že novou nízkopodlažní tramvaj oceňují ti, pro které jsme Škodu 14T do provozu prvoplánově nasadili," raduje se řidič. Pro obsluhu modelu Škoda 14T byl vybrán vedoucím provozovny. Špitálský si prošel školením i závěrečnými zkouškami a pak už mohl začít jezdit s vozidlem v pražském provozu.