Fond Českého Telecomu naděloval na Mikuláše
Již počtvrté v tomto roce rozdělil Fond drobného dárcovství ČESKÉHO TELECOMU finance neziskovým organizacím a vybraným jednotlivcům z celé České republiky. Mikulášská nadílka tentokrát zamířila do 17 neziskových organizací a 10 jednotlivcům, jejichž žádosti vybrala hodnotící komise jako nejprospěšnější. Hlavním posláním Fondu, který pro společnost ČESKÝ TELECOM administruje Informační centrum neziskových organizací (ICN), je pomáhat formou drobných darů co nejširšímu okruhu neziskových organizací a potřebných osob ve všech regionech České republiky.
Za rok 2005 bylo z Fondu podpořeno celkovou částkou 1 800 000 korun 86 žádostí. Nejvíce financí plynulo na projekty z oblasti sociálně zdravotní, zkrátka ale nepřišla ani oblast vzdělávání, kultury a ochrany památek, životního prostředí a volnočasových aktivit dětí a mládeže. Třetina financí z celkové částky pak byla v letošním roce rozdělena mezi občany s handicapem.
Fond bude rozdělovat prostředky také v příštím roce. „Letošní rok ukázal, že námi zřízený Fond, který se zaměřuje na projekty a případy, kde i drobný dar může hodně pomoci, má smysl. Svědčí o tom množství předkládaných projektů i konkrétních výstupů, kterých by nebylo možné dosáhnout bez poskytnuté finanční podpory. Protože se tento systém rozdělování pomoci potřebným osvědčil, bude v jeho financování naše společnost pokračovat i v příštím roce," uvedla k plánům společnosti Kateřina Šmelhausová, manažerka pro sponzoring a eventy.
"Fond drobného dárcovství ČESKÉHO TELECOMU považuji za jeden z pozitivních příkladů spolupráce mezi firmou z businessu a neziskovou organizací. Nejvíce si vážím toho, že Fond je čistá charita a nejde v něm o propagaci značky či jména firmy. Jediným kritériem je pomoc těm, kteří to potřebují nejvíc. Přál bych si více takových projektů.“ doplnil Marek Šedivý, výkonný ředitel Informačního centra neziskových organizací, které Fond drobného dárcovství ČESKÉHO TELECOMU spravuje. Podle něj je pomoc formou drobných darů pro mnoho lidí a organizací jedinečnou možností, jak získat finanční podporu: „Jsem rád, že ČESKÝ TELECOM se rozhodl jít jinou cestou než většina firem v ČR a podporuje také neziskovky působící v oblastech, které nejsou mediálně populární, ale potřebují stejnou podporu a pomoc.“
Autor: Martin Žabka, tiskový mluvčí
|