Dnes je Čtvrtek, 5. prosince 2024, svátek má Jitka
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Organizace
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 6974
 
Webinfo


 

21.04.2005, 07:29 - rubrika " Služby "
Jihočeši zavádějí tísňová volání

Senioři a zdravotně postižení mají stálé telekomunikační spojení s pečovatelskou službou.

Po Českém Krumlovu také České Budějovice a Tábor připravují systém takzvané telekontaktní péče pro seniory a zdravotně postižené. Zařízení funguje jako automatické spojení na dispečink pečovatelské služby.

Krumlovští už mají za sebou zkušební provoz a první zásahy. K lidem, kteří takto zavolají o pomoc, vyjedou pečovatelé a městští strážníci.

Systém využívá spojení po telefonní lince

Systém je napojený na dispečink pečovatelské služby přes telefon. Za pultem centrály se střídají nepřetržitě čtyři pečovatelky. Při stisknutí nouzového tlačítka se aktivuje přenosný mikrofon s dosahem až pěti metrů, který slouží k rozhovoru se službou. Dispečerka z něho zjistí, co se v bytě stalo a jakou pomoc včetně zdravotníků je třeba zorganizovat.

"Pokud se nikdo s klientů neozve, opakuje se několikrát výzva z reproduktoru. Když se ani potom nikdo v bytě neohlásí, následuje výjezd na místo. Od každého bytu máme zabezpečený klíč," uvedla hlavní dispečerka Kateřina Jochová.

Mikrofon je možné přenášet do jiné místnosti, třeba na noc do ložnice. Podobně aktivně pracuje služba z místa pečovatelek. Součástí spojení je i čidlo v místnosti zaznamenávající pohyb.

"Když se dvanáct hodin pacient nepohybuje, přijde mu zpráva od nás. Klienti, kteří odjíždějí z bytu na déle než dvanáct hodin, nám to musí nahlásit," uvedla Jochová.

Českokrumlovské středisko má zatím k dispozici sedmdesát přístrojů, to znamená, že třináct z nich ještě může nabídnout. Podle zájmu pak zvládne jejich dispečink ještě daleko víc klientů, vše záleží na penězích.

Na projekt přispěla Evropská unie

Na projekt totiž dostalo město tři miliony korun od fondů Evropské unie, systém zajistila a uvedla do provozu českobudějovická firma AFC Controls, která nabízí služby i dalším zájemcům. Peníze z Unie vystačí ještě do června, o nákladech na další provoz budou pak rozhodovat krumlovští zastupitelé.

V Táboře se chce podílet na projektu několik institucí, které mají ve městě na starost sociální pomoc potřebným lidem. Dispečink by mohl fungovat u městské policie, která slouží nepřetržitě.

Podobně uvažuje českobudějovický magistrát, který rovněž zkouší štěstí u Unie. Důvod? Ve městě je hodně bezmocných lidí, jejichž příbuzní potřebují chodit do zaměstnání nebo podnikají. Mezitím by je tísňové volání ochránilo. "Počítáme, že zpočátku bychom měli tak sto klientů," uvedla vedoucí odboru sociálních věcí Pavla Mikšátková.

Autor: ANTONÍN PELÍŠEK
Zdroj: MF Dnes
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie