Dnes je Čtvrtek, 5. prosince 2024, svátek má Jitka
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Organizace
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 6974
 
Webinfo


 

03.03.2005, 07:24 - rubrika " Služby "
Telekontaktní péče prý dosáhne i na Aljašku

Český Krumlov - v Domech s pečovatelskou službou (DPS) dispečink nové telekontaktní péče. "Kapacita databáze telekontaktní péče je devět tisíc klientů. V současné době je jich do projektu zapojeno třicet sedm plus jeden zkušební," dodala Kateřina Jochová.

"Projekt financovaný z grantu Evropské unie nabízí ještě zhruba třicet míst. Dosah telekontaktní péče je neomezený. Všude, kam se dá dovolat telefonem, může být zařízení instalováno. Z Krumlova se spojíme třeba na Aljašku. Toho chceme využít a na sněmu starostů prodiskutovat možnost pokrytí příhraničního regionu, kde je sociální péče o tělesně postižené či staré občany velmi obtížná," dodala Hana Čadová.

"Zatím je telekontaktní péče díky projektu a evropskému grantu poskytována zdarma. Od srpna by měli její uživatelé platit sto padesát korun měsíčně plus poplatky za telefonní impulzy. Jednáme s Městem Český Krumlov, aby i později byl poplatek snížen nebo zcela zrušen," řekla Čadová.

Klienti telekontaktní péče jsou pod neustálým dohledem dispečinku. V jejich bytech je instalováno zařízení detekující pohyb a umožňující komunikaci s operátorem z kteréhokoliv místa v bytě. Není tedy třeba chodit k telefonu. Pokud se vyskytne jakýkoliv problém, pošle klient tlačítkem signál v ceně jednoho telefonního impulzu. Od té chvíle už neplatí nic, protože dispečerka ihned telefonuje zpět.

V databázi klientů jsou zaneseny všechny důležité informace. Dispečerka ihned ví, jaké problémy klient má, zda třeba dobře slyší nebo nemá potíže s artikulací, čemuž se může ihned přizpůsobit.

Každému klientovi přísluší další kontaktní osoby, třeba rodinní příslušníci, na které se může dispečer obrátit. Dispečink je napojen na zdravotní záchrannou službu, hasiče i městskou policii. "V případě, že třeba tělesně postižený vypadne z vozíku a nemůže se sám zvednout, žádáme o pomoc městskou policii, protože sama dispečerka by transport klienta nezvládla," vysvětlila Hana Čadová.

Autor: IVAN STUDENÝ
Zdroj: Českokrumlovské listy
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie