| Občané využívají služeb Informační kanceláře MPSV 
 
 Dne 1. září 2004 zavedlo Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) zkušební provoz nové informační kanceláře (IK). O měsíc později MPSV o otevření informační kanceláře oficiálně informovalo občany a zároveň uvedlo do provozu bezbariérový přístup do budovy.
 Za čtyři měsíce roku 2004 se Informační kancelář MPSV stala místem, na které se občané ČR často obracejí. Od 1. 9. do 31. 12. 2004 osobně využilo služeb IK celkem 175 občanů a zástupců institucí. Pracovník IK vyřídil přibližně 500 telefonických dotazů a 113 dotazů písemných.
 
 Od 1. října 2004 zajišťuje informační kancelář tzv. konzultační dny. Rok 2004 se jednoznačně vyznačoval vysokým zájmem ze strany veřejnosti. Celkově v tyto dny navštívilo MPSV 823 občanů (od 1. 10. do 31. 12. 2004 – 254). Nejvíce dotazů se týkalo pracovněprávní problematiky (34 %), důchodů (21 %) a dále sociální politiky (19 %), mzdové problematiky (7,9 %), sociálního pojištění (5,22 %), úřadů práce (4,67 %), posudkové služby (4,17 %), rodinné problematiky (2,37 %) a ostatních (1,67 %). Nejvíce občanů se zúčastnilo konzultačního dne 24. listopadu 2004 (40 osob) a nejméně 11. srpna 2004 (6 osob).
 
 V roce 2005 budou konzultační dny probíhat stejně jako v roce 2004 - každou středu od 14:00 do 16:30 hodin.
 
 Informační kancelář navázala velmi dobrou spolupráci s několika nestátními neziskovými organizacemi, jako je např. Sdružení Prosaz či Informační centrum sociální pomoci KONTAKT. Společně s těmito subjekty se MPSV snaží poskytovat kvalitnější a komplexnější služby občanům.
 
 Autor: Bc. Beránková Kateřina, tisk. mluv. MPSV
 Zdroj: Noviny MPSV
 |