Ve znamení drobných změn
Velkých změn v povinném ručení se letos klienti pojišťoven nedočkají. O to ostřejší bude zřejmě boj o nové pojištěnce. S jakými zbraněmi do něho jednotlivé pojišťovny jdou?
ANKETNÍ OTÁZKY:
1/ Jaké jsou hlavní novinky povinného ručení této pojišťovny na rok 2005?
2/ Které další produkty může vaše pojišťovna nabídnout motoristům?
3/ Jak se budou obecně vyvíjet sazby povinného ručení v příštích letech?
Milan Káňa, mluvčí Allianz Pojišťovny
1/ Nabízíme dvě novinky - možnost sjednat povinné ručení na všech pobočkách Komerční banky a desetiprocentní slevu v případě uzavření povinného ručení prostřednictvím našich internetových stránek.
2/ Vedle povinného ručení nabízíme zájemcům také základní havarijní pojištění. Majitel vozidla může volit mezi několika kombinacemi pojistných rizik tak, aby si optimálně ochránil vozidlo. Allianz přiznává klientovi slevu na pojistném v případě bezeškodního průběhu, přičemž nerozlišuje soukromé osoby od podnikatelů včetně právnických osob. Maximální výše bonusu je 30 procent. Dalšími zajímavými slevami ze základního havarijního pojištění, které Allianz nabízí, jsou sleva pro nová vozidla po dobu prvního roku nepřerušeného trvání pojištění, sleva při současném sjednání povinného ručení a základního havarijního pojištění, sleva pro držitele průkazu invalidity stupně ZTP a ZTP-P , sleva pro vozidla starší tří let a sleva v případě vybavení vozidla vybranými zabezpečovacími zařízeními.
3/ S určitostí můžeme říci, že poroste rozdíl v ceně pojistného mezi řidiči, kteří jezdí bez nehod a těmi, kteří naopak nehody způsobují. Přispívá k tomu jak systém bonus/malus, který uplatňují všechny pojišťovny, tak další parametry, které některé pojišťovny uplatňují pro spravedlivější odlišení rizikovosti řidičů. Co se týká cen, je prozatím předčasné o vývoji hovořit. Každá pojišťovna stanovuje ceny povinného ručení na základě škodního průběhu v předchozích obdobích, takže ceny se budou odvíjet od výše vyplacených škod z povinného ručení. Výši pojistného plnění může nově ovlivnit novela občanského zákoníku, která stanoví výši jednorázového odškodnění z povinného ručení příbuzným obětí autonehod.
Kateřina Hamerská, mluvčí ČSOB Pojišťovny
1/ Pro příští rok jsme zvýšili počet pozitivně segmentovaných okresů ze 13 na 35, zrušili jsme segmentaci podle použití vozidla (k podnikaní či k soukromým účelům), snížili základní sazby pojistného u osobních vozidel a rozšířili škálu možných připojištění.
2/ Vedle povinného ručení nabízíme samozřejmě také havarijní pojištění včetně všech připojištění. Lze také nabídnout cestovní pojištění.
3/ To lze nyní těžko předvídat. Bude záležet na inflaci v ČR, na ekonomickém vlivu EU a samozřejmě na samotných motoristech. Výrazný nárůst cen se nedá asi očekávat.
Tereza Fricová, PR manažer České podnikatelské pojišťovny
1/ Nabízíme navýšené limity pojištění, které splňují požadavky EU, tedy pojištění škody na majetku i zdraví až do 54 milionů korun, úrazové pojištění řidiče je zahrnuto v ceně. Dále nabízíme slevu 10 procent na havarijní pojištění All Risk, zdarma asistenční službu Axa Assistance, bonus až 50 procent a možnost sjednání povinného ručení na každé poště.
2/ Havarijní pojištění se slevou 10 procent, má-li klient u ČPP sjednáno povinné ručení.
3/ Sazby na rok 2005 zveřejníme v nejbližších dnech, další vývoj se dá těžko předpovídat.
Renata Werliková, vedoucí oddělení Marketing servis, Generali pojišťovna
1/ Na základě vyhodnocení stávajících smluv v kmeni pojišťovny Generali zavádíme další stupeň bonusu pro motoristy, kteří jezdí bez zaviněných nehod - maximální sleva v roce 2005 dosáhne již 25 procent. Tato skutečnost v kombinaci s výhodným základním tarifem přinese našim klientům faktické zlevnění povinného ručení.
2/ Generali Pojišťovna nabízí motoristům komplexní pojistnou ochranu nejen pro jejich vozidlo, ale i pojištění právní ochrany pro vlastníky motorových vozidel či jejich řidiče.
3/ Sazby povinného ručení budou v příštích letech kromě obecné inflace, stoupajících cen v autoopravárenství, změn v legislativě, narůstající angažovanosti právníků a advokátů reagovat i na vývoj nákladů v našem zdravotnictví.
Ostatní oslovené pojišťovny na položené otázky neodpověděly.
VÝVOJ POČTU POJIŠTĚNCŮ
(Počet smluv na povinné ručení u jednotlivých pojišťoven, vždy k 30. září daného roku.)
Pojišťovna / Rok 2002 / 2003 / 2004
Allianz / 621.251 / 580.065 / 549.036
ČPP / 278.970 / 450.862 / 549.421
ČP / 2.569.487 / 2.538.315 / 2.397.625
ČSOB / 47.255 / 205.614 / 192.035
Generali / 124.052 / 176.744 / 152.562
Kooperativa / 1.026.568 / 1.200.931 / 1.386.353
Triglav / 28 / 3.240 / 7.558
Uniqua / 47.851 / 61.158 / 66.889
( Zdroj: Česká kancelář pojistitelů )
Autor: TOMÁŠ JOHÁNEK Zdroj: Profit
|