Pro a proti
V některých školách je běžné, že spolu se zdravými dětmi docházejí do třídy i děti postižené, jinde je to z různých důvodů nemožné. Myslíte si, že je toto řešení přínosem pro děti zdravé i nemocné?
PRO
Mgr. Hedvika Musílková (24), učitelka, Pardubice
Pokud se začleněním do běžné třídy souhlasí ošetřující lékař, rodiče, vyučující i dítě, kterého se integrace týká, bude toto řešení přínosem pro všechny zúčastněné strany. Integrované dítě nebude odtrženo od běžného života v " normální" třídě s " normálními" dětmi a naopak - " normální" děti se naučí nebát se lidí s handicapem a bez rozpaků jim pomáhat, protože budou vědět, v čem spočívá účinná pomoc. A o tom vlastně integrace je - o vzájemném soužití lidí postižených a lidí zdravých.
PROTI
Alena Bezděková (39), podnikatelka, Praha
Samozřejmě záleží na tom, o jaké postižení jde. Učitelé však dnes mívají ve třídě poměrně vysoký počet žáků a za předpokladu, že postižené dítě potřebuje individuální přístup, může být taková situace pro učitele velmi náročná. Podle mého názoru všechno záleží na možnostech a vůli vyučujícího. Ideálním řešením je dát dítěti v rámci výuky asistenta, ale nejsem si jistá, zda na to má školství v současné situaci dost peněz. U vozíčkářů bývá, bohužel, problémem i přístup do budovy.
Autor: (bv) Zdroj: Blesk pro ženy
|