|
12.08.2004, 07:25 - rubrika " Média " | | Lev sobě
Nejasná pomoc charitativního časopisu. Zakoupením časopisu pomáháte handicapovaným dětem. Tak se na titulní straně prezentuje čtrnáctideník Lev, který se zaštiťuje nadací Lev dětem. Slogan funguje, a tak z rukou kamelotů mizí jeden výtisk za druhým.
Osmačtyřicet stránek plných nekvalitních fotografií, pravopisných chyb a skryté reklamy by většinu čtenářů odradilo. Stačí je však vyvážit větou o pomoci handicapovaným dětem a pro dvacet korun, které časopis stojí, neváhají sáhnout tisíce lidí. Úspěch Lva potvrzuje koordinátorka pražského distribučního centra: " Někteří kameloti si ráno vezmou sto kusů a v poledne je tu mám znovu." Zájem o časopis, v němž se například dočtete, co dělá neznámý zpěvák Style, pornoherečka Paula Wildeová nebo kam a hlavně s jakou cestovní kanceláří se dostanete k moři, roste. Podle předsedy správní rady nadace Jana Zajíčka má v současnosti každé číslo náklad přibližně devadesát tisíc výtisků, z nichž se padesát tisíc prodá a zbytek je zdarma distribuován do nemocnic. Nejde o ověřený náklad, ale pokud je údaj pravdivý, měl by Lev vyšší prodej než tituly Mladý svět, Ring nebo 100+ 1 zahraničních zajímavostí. Na první pohled to vypadá jako americký sen: skupina nadšenců vybudovala od nuly časopis, který teď financuje projekty pro handicapované děti. Realita je ale trochu jiná. Nadace skutečně část peněz získá, ale většina prostředků od veřejnosti padne na provoz podniku. Až tři čtvrtiny získaných peněz. Takový podíl je v českých nadačních poměrech neobvyklý, náklady na správu obvykle tvoří jednu pětinu nákladů celkových. Potvrzuje to výkonná ředitelka nadace Naše dítě Zuzana Baudyšová:
"Ve statutu máme, že náklady nesmějí překročit hranici dvaceti procent, amy se jednoznačně pohybujeme pod ní." V několika dalších oslovených nadacích je situace obdobná. Sporné je i to, nakolik Lev skutečně pomáhá handicapovaným dětem. Podle Zajíčka vydělal časopis pro nadaci loni půl milionu korun, které byly údajně použity k vybudování záchytných poradenských center pro absolventy dětských domovů. Nadace ale nepředložila výroční zprávu, takže lze údaj těžko ověřit. Přestože by centra měla začít fungovat již v září, neměli oslovení ředitelé dětských domovů o projektu zatím informace. K dobru nadace slouží argument, že v loňském roce bylo z jejích prostředků zakoupeno 250 televizí na dětská oddělení nemocnic. Peníze však vynesla sbírka desetníků a dvacetníků na základních školách, nikoliv časopis Lev. Stejné je to s výtěžkem benefičních módních přehlídek: děti podpoří, ale s časopisem Lev nemají společného víc, než že se v něm o nich krátce napíše. Předseda Zajíček většinu nejasností vysvětluje amatérismem a nezkušeností těch, kdo se na projektu podílejí. Podle něj mají projekty nadace, založené v roce 1997, dlouhodobý charakter, a právě proto se přímo k dětem ještě pomoc nedostala. V následujících měsících by však podle Zajíčka měla nová poradenská centra vytvořit několik míst pro mladé lidi se změněnou pracovní schopností a začít pomáhat absolventům dětských domovů s hledáním práce a ubytování. A časopis Lev bude nejspíš nadále patřit k úspěšným společenským titulům. Autor: Petra Pospěchová Zdroj: Týden
| | | | Komentáře ke článku Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu. | | | |
16.08.2004, 08:57 - Petra :Hospodaření této nadace je opravdu přinejmenším velmi zvláštní. V Plzni mají pronajaty kancelářské prostory přímo v centru za skutečně nemalé peníze a dle jejich slov "je to v pohodě".
Tak kam asi ty penízky všechny jdou? | | 18.09.2004, 21:14 - Tomáš :Zajímavý inzerát.
http://www.mojeinzerce.cz/select.php?k=8&s=61
Devátý inzerát : *Ostatní - Brigáda PRAHA-KAMELOT(prodej časopisů) [ 10.09.2004 ]
Prodej časopisu Lev ,který vydává Nadace Lev Dětem,v obchodních centrech,na výstavách. Denní vyúčtování!Peníze IHNED: 90-120 kč/hod. Informace:.......... PS: Pokud s sebou přivedete kamarády(-ky) a budou-li úspěšní,získáte jednorázovou odměnu 500Kč.
.........*
| | 15.12.2004, 08:22 - Čtenář :Jsou to svině říkám Vám. Agresivita prodejců (alespoň tady v Brně) je nehorázná a jestli si po těchto informacích dovolí mi zkoušet něco vnutit, pěkně to schytá. | | 21.12.2004, 09:57 - Čtenář :Já jsem prodejce z Pardubic a můžu vám říct, že nejen prodejci jsou agresivní. Měli byste si to zkusit. Třeba hodinu stojíte, nic neprodáte. Kolikrát mě ti lidé úplně ignorujou, ani se na mě nepodívaj nebo mi skočej do řeči a řeknou "děkuju" nebo jen mávnou rukou. Když tohle udělá třeba 30 lidí za sebou, je to opravdu docela na nervy. Takže kolegy z Brna docela chápu, protože i k nám jsou lidé nepříjemní. | | 28.12.2004, 14:22 - Čtenář :Já mám zase jako prodejce hodně špatné zkušenosti s centrem v Olomouci, kde většinou buď nikdo není, nebo ve smluvený čas čekám i hodinu, než se madam dostaví. Kolikrát musím zbylé časopisy vláčet domů, protože v centru není nikdo, kdo by je převzal! Prostě hrůza-všechno hala-bala a domluvené věci platí jen do mého odchodu.
Jana | | 02.03.2005, 23:06 - Čtenář :Kameloti to mají opravdu těžké. Pokud mohu poprosit oslovené občany, zkuste se řídit pravidlem: "Prosté NE stačí!" Máteli výhrady proti nadaci, řešte to přímo se zástupci nadace. Kameloti stejně nic nezmohou. Díky i za ostatní kameloty nejen nadace NLD. | | 18.04.2006, 17:12 - Čtenářka z Ústí :Zpočátku jsem přispívala. Ale také jsem se setkala s agresivními kameloty, když jsem odmítla zaplatit. Ale proč bych měla přispívat každých 14 dní, kdy vychází nový Lev? Je moje volba, jestli přispěji, a když jednou nepřispěji, jsem nazývána ignorantem? Nehledě na to, že sama vychovávám handicapované dítě. | | 17.04.2008, 23:37 - Čtenář :Ráda bych se setkala s někým kdo pracuje pro Nadaci Lev Dětem. nebo s ní spolupracuje. Jana
| | 08.08.2008, 21:49 - Čtenářka Takyzústí :"Nadace Lev dětem", IČO: 63154161, na stránkách www.justice.cz v Obchodním rejstříku (úplný výpis) zjistíte, kdo se v tom angažuje. Případně se pak můžete podívat, v jakém množství firem se jejich jména objevují. Časopis dávno skončil krachem a ostudou. Nadace zatím trvá.
V poslední době někdo nabízí podobný časopis, tuším Veronika. Všechny podobné aktivity jsou jen podnikatelský nápad. Pár lidí se tou výrobou a prodejem naprosto neužitečného plátku prostě živí. Soucitní lidé to kupují, protože si myslí, že je to pro dobrou věc. A možná tomu věří i ty nezletilé kamelotky. | |
|
|
|