|  |  
 
| 26.07.2004, 07:32 - rubrika " Služby " |  |  |  | Senioři a zdravotně postižení budou využívat tísňovou službu 
 
 Českokrumlovští senioři a zdravotně postižení budou moci využívat novou telekontaktní sociální péči. Jedná se o systém tísňového volání poskytující nepřetržitou a dlouhodobou odbornou pomoc.
 Právu to řekl Tomáš Zunt z Informačního centra občanského sektoru Český Krumlov. "Zmínění obyvatelé mohou nyní využívat speciální zařízení, které je při zmáčknutí jediného tlačítka automaticky spojí s obsluhou centrálního dispečinku. Ten bude fungovat nepřetržitě 24 hodin denně a zajistí okamžitou pomoc týkající se nejen problémů zdravotní či sociální povahy, ale například i při ohrožení požárem, povodněmi nebo také při ochraně majetku a zabezpečení osobní nezávislosti," vysvětlil Zunt.
 
 Poznamenal, že k nesporným výhodám dálkového ovladače ve velikosti krabičky od zápalek patří mimo jiné automatické spuštění hlasitého telefonu. "Klient tedy může hovořit s dispečerem i v případě, kdy nedosáhne na telefon. Nebo může využít funkce takzvané smyčky časového dohledu, která po uplynutí nastavitelného intervalu oznámí dispečinku absenci pohybu v bytě. Tato tísňová služba umožní nejen zkvalitnit sociální služby a zajistit včasnou odbornou pomoc, ale usnadní klientům i setrvání v domácím prostředí," upozornil Zunt.
 
 Telekontakní sociální péči bude zřizovat Informační centrum občanského sektoru Český Krumlov a obecně prospěšná společnost Domy s pečovatelskou službou. Získaly na tento projekt grant od Evropské unie ve výši 80 tisíc eur.
 
 Autor: Pavel Orholz
 Zdroj: Právo
 
 |  |  |  |  |  |  |  | Komentáře ke článku Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 |  |  |  |  |  |
 |  26.07.2004, 15:52  - Pavla : takže v podstatě funguje jako "život 90", ne? to je dobrá služba, viděla jsem ji samotnou v praxi, klienta slyší poměrně dobře i z větší vzdálenosti. tlačítko se dá nosit připnuté na krku, klienti si tuto službu pochvalovali, připadali si bezpečněji.  |  |  |  |  |  |  | 
 
 |