Dnes je Neděle, 24. listopadu 2024, svátek má Emílie
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 6949
 
Webinfo


 

14.06.2004, 07:27 - rubrika " Média "
ČT titulkuje 73 procent pořadů

Česká televize je v péči o diváky se sluchovým postižením o 3,1 procenta nad zákonnou povinností.

Z úhrnného počtu 7868 pořadů, které Česká televize v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku uvedla na programech ČT 1 a ČT 2, bylo odvysíláno v úpravě pro sluchově postižené diváky celkem 5751, tedy 73,1 % všech titulů. Česká televize se tak úspěšně vyrovnala s náročným úkolem, který jí jako televizi veřejné služby ukládá zákon číslo 483/ 1991 Sb. V jeho paragrafu 3, bod ( 1) písmeno i) se totiž doslova praví: ( ČT) " opatřuje alespoň 70 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro sluchově postižené nebo simultánním tlumočením do znakové řeči". Česká televize minimum své povinnosti tudíž překročila o 3,1 %.

V prvním čtvrtletí 2004 to bylo 2811 pořadů uvedených v premiéře a 2940 repríz. Nejčastěji to byly pořady opatřené skrytými titulky ( 5208). Zbývajících 543 titulů bylo vybaveno titulky otevřenými nebo bylo simultánně tlumočeno do znakového jazyka. Zpřístupňování pořadů divákům se sluchovým postižením prostřednictvím skrytých titulků poskytuje ČT od roku 1992.

Pro zpřístupnění svých pořadů divákům se sluchovým postižením používá ČT kromě grafických informací skryté titulky, titulky v obraze, tlumočení do znakového jazyka a pořady beze slov. Česká televize upřednostňuje skryté titulky, neboť zasahují všechny stupně postižení sluchu, a to od lehké nedoslýchavosti až po praktickou hluchotu, včetně nemalé skupiny diváků trpících ztrátou sluchu v důsledku stáří. Celkem jde přibližně o 500 000 diváků veřejnoprávního vysílání. Znakový jazyk je používán u jedné zpravodajské relace denně od pondělí do pátku a u pořadů s tématikou zdravotního postižení, titulky v obraze pak u převzatých pořadů v původním znění.

Česká televize spolupracuje v této souvislosti s řadou odborníků, včetně Expertní komise pro skryté titulky při Asociaci organizací neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel.

Autor: MARTIN KRAFL, TISKOVÝ MLUVČÍ ČT
Zdroj: GONG
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie