Dnes je Středa, 8. ledna 2025, svátek má Čestmír
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 7093
 
Webinfo


 

18.12.2003, 07:32 - rubrika " Bariéry "
Nová nízkopodlažní tramvaj od plzeňské Škodovky

Nízkopodlažní pětičlánkovou tramvaj s názvem Vektra představila slavnostně Škoda Dopravní technika. Nové vozidlo je nejdelší tramvají, jaká kdy v České republice vznikla. "Nízkopodlažní tramvaj při své délce 32 metrů pojme až 330 cestujících. Vozíčkářům umožňuje nástup plošina pro nájezd invalidního vozíku. Nízkou podlahu ocení i maminky s dětskými kočárky," popisuje mluvčí Škodovky Karel Samec.

Nové vozidlo vychází z koncepce škodováckých tramvají Astra, které jezdí již v několika českých městech. Na vektře však výrobce použil spoustu novinek.

"Tramvaj je vybavena systémem aktivního natáčení podvozků, čímž se zmenšuje opotřebení tramvajových kolejí zejména v obloucích," říká Ladislav Těťál, generální ředitel Škody Dopravní technika. Škodovka také nahradila dříve používané zahraniční součásti domácími komponenty. Nový výrobek tak z devadesáti procent vznikl v České republice.

S novým výrobkem by Škoda Dopravní technika ráda uspěla v Praze. Hlavní město totiž poslední novou tramvaje nakoupilo v roce 1997 a obnovu vozového parku řeší modernizacemi stávajících tramvají T3.

"Koncepce Vektry plně vyhovuje podmínkám provozu na nové tramvajové trati na Barrandov, které jsou velmi náročné," konstatuje Těťál.

Dopravní technika chce zabodovat nižší cenou, než nabízejí zahraniční konkurenti.

"Firmy jako Siemens či Bombardier nabízejí tramvaje v této kategorii v cenovém rozpětí 2 až 2,2 milionu eur. My jsme jsme schopni nabídnout Vektru za cenu o 10 až 15 procent nižší," doufá generální ředitel plzeňské Škodovky Martin Roman.

Než se nový výrobek vydá k prvním zákazníkům, čeká jej prozatím náročné testování. Teprve po úspěšných zkouškách se v nové tramvaji svezou první cestující. Zkušební jízdy se budou odehrávat v ulicích Plzně.

"Tramvaj musí najezdit ve zkušebním provozu padesát tisíc kilometrů. Teprve poté může vozidlo do pravidelného provozu s cestujícími," říká Samec.

Nový výrobek se také líbil náměstkovi plzeňského primátora Miroslavu Kalousovi.

"Tramvaj by určitě pomohla zlepšit dopravu na vytížené lince číslo čtyři. O případném nákupu však zatím nechci spekulovat. Bude také záležet, kolik budeme mít k dispozici finančních prostředků," vysvětluje náměstek. Primátor Plzně Jiří Šneberger nevyloučil, že by nové škodovácké tramvaje mohly jezdit po plánované trati na Borská pole.

Autor: Karel Samec
Zdroj: Plzeňský deník
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2025 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie