Dnes je Středa, 8. ledna 2025, svátek má Čestmír
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 7094
 
Webinfo


 

13.08.2003, 00:01 - rubrika " Bariéry "
V Praze se objeví nízkopodlažní tramvaje

Praha (jaz) Konečně! V ulicích hlavního města by se měly za dva roky poprvé v historii objevit nízkopodlažní tramvaje, které usnadní cestování matkám s kočárky, vozíčkářům a špatně pohyblivým lidem. Dopravní podnik vypsal výběrovou soutěž na šedesát nových vozů. Městský dopravce již sice v polovině devadesátých let nakoupil za sto milionů korun čtyři nízkopodlažní tramvaje, ale ty jen "zdobí" pankráckou vozovnu, avšak cestující z nich žádný užitek nemají. Technici totiž při provozu zjistili, že jsou tyto soupravy příliš široké a v některých ulicích se nevyhnou. Nyní však plzeňská Škodovka usilovně bojuje o to, aby mohla hlavnímu městu dodat nízkopodlažní tramvaje za 1,3 miliardy korun. Problém však může být v tom, že do výběrového řízení se přihlásila sama. Bývalý šéf Výzkumného ústavu kolejových vozidel Pavel Pavlousek však tvrdí, že Škoda byla od počátku jasným favoritem. "Není nic divného, že je jediným zájemcem, i ve Vídni se do tramvajových tendrů hlásí v posledních letech pouze konsorcium Siemens," řekl Pavlousek. Škodovka sice dokázala v posledních letech prorazit s tramvajemi i do Spojených států amerických, její vozy jezdí v oregonském Portlandu a Tacomě ve státě Washington. Mluvčí Škody Karel Samec však připustil, že Praha bude těžkým oříškem. "Aby tramvaj zvládla jízdu v historickém centru města i v prudkém kopci na Barrandov, tak musí mít všechny podvozky vlastní pohon," tvrdí Samec. Podobný tendr na největší dodávku tramvají v ČR byl vypsán již loni. Tehdy jej však Dopravní podnik zrušil, protože žádný z uchazečů nesplnil zadané podmínky.

Autor: jaz
Zdroj: MF Dnes, 19.7.2003
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2025 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie