Dnes je Sobota, 23. listopadu 2024, svátek má Klement
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 6949
 
Webinfo


 

09.07.2003, 00:01 - rubrika " Vzdělávání "
Využití dramatické výchovy v praxi

Učím téměř 20 let v různých mateřských školách. Moje současné pracoviště je Speciální mateřská škola při lázních ve Velkých Losinách. Jsou zde tři pavilony, ve kterých jsou zřízeny třídy mateřské školy a učitelky se na pavilonech střídají.

Dramatickou výchovu používám denně, jak při motivacích k činnostem a zaměstnáním, tak k dramatizaci pohádek, básní, písní i tanečků. Bez ní bych si činnost dětí v mateřské škole nedokázala představit. Kašpárek otevírá divadlo, loutky mluví o jaru, "zvířátkové" čepičky na hlavách dětí s nimi hrají pohádku O budce …. Takto motivovaná činnost zaujme všechny děti, dovedou se při dramatizaci postupně otevřít, mnohdy zahrát situace, kterými vysvětlují svoje chování, mnohdy zlobu, lítost, strach i radost.

V současné době působím na pavilonu neurologickém, kde se střídají děti s neurologickým postižením, mentálním postižením různého stupně i s postižením pohybového aparátu, tzn. děti na vozíčku, které nikdy nepoznají, co je to rozběhnout se na jarní louce. Těm všem se snažím různými způsoby, tedy i dramatickou výchovou, umožnit kontakt se skutečností. I různě postižené děti mají svůj svět a je velmi zajímavé a poučné ho sledovat při vyjadřování pocitů právě v dramatizaci. Je velmi obtížné vysvětlit těmto dětem podstatu dramatizace, nechápou často vazby mezi hrou a skutečností, jejich život je jedna velká hra.

Dramatickou výchovu používám k lepšímu poznání dětí, neboť se v lázních střídají po několika týdnech. Práce je pak o to náročnější než v kmenové škole, protože čas na individuální práci s dětmi je velmi krátký. Při hře se pak více otevřou, mohu je lépe pochopit.

Hrajeme zvířátka na dvorečku, kytičky na louce. Kose z písničky, princezna z pohádky. Mraky na obloze, hudbu a pocity. Smutek, pláč, radost, veselí. Mohou se zasmát, pokud je jim do smíchu, vykřičet, když je něco bolí ….

Autor: Zdeňka Cvetkovská
Zdroj: Časopis Vozíčkář 2/2003
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie