Dnes je Pátek, 22. listopadu 2024, svátek má Cecílie
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 6947
 
Webinfo


 

06.06.2003, 00:02 - rubrika " Akce "
Cestující svezl nový vlak

České Budějovice - Pohodlné sedačky, nájezd pro maminky s kočárky, toaletu i pro vozíčkáře a koše připravené na tříděný odpad si mohli včera vyzkoušet cestující jedoucí z Českých Budějovic do Českých Velenic a do Písku. České dráhy a německý dopravce Vogtlandbahn GmbH zde představily moderní motorový vůz firmy Siemens určený pro regionální tratě. Z Budějovic do Borovan se navíc mohli lidé moderním vlakem projet zcela zdarma.

Od nových vozů si České dráhy slibují větší pohodlí a zkrácení intervalů na některých tratích. "Je to pro cestující příjemné, pohodlné vozidlo se silným motorem, které jede rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Díky němu je možné urychlit přepravu tam, kde parametry tratě umožňují rychlou jízdu, nebo v místech, kde je velké stoupání," uvedl vedoucí odboru osobní dopravy Českých drah Jan Kofroň.

V jižních Čechách by mohl tento vláček jezdit na trati z Českého Krumlova do Českých Budějovic a v okolí Volar. "Trať do Českého Krumlova je hodně využívána turisty, ať již směřují přímo do města, dále na Lipno, nebo jen do Holubova, odkud vyrážejí na Kleť. Okolí Volar je také turisticky zajímavé a navíc jde o kopcovitou krajinu, kde je možné využít síly tohoto vlaku," vysvětlil výběr mluvčí Českých drah Pavel Tesař.

Zatím ale není jasné, kdy nový vůz pojede v jižních Čechách. "Záleží na financích. Jeden motorový vůz Desiro stál naše německé partnery přibližně 70 milionů korun, ale padesát až šedesát procent z ceny dopravci platil stát," řekl Kofroň. K prosazení nových vlaků pomůže také modernizace tratí, například úbytek nechráněných přejezdů, kde musí vlak snižovat rychlost.

Autor: Čeněk Třeček
Zdroj: MF Dnes, 23.5.2003
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie