Dnes je Čtvrtek, 9. ledna 2025, svátek má Vladan
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 7096
 
Webinfo


 

16.05.2003, 00:02 - rubrika " Bariéry "
Ve Zlíně budou jezdit nízkopodlažní autobusy

Zlín Cestující v městské dopravě ve Zlíně a Otrokovicích se mohou těšit na to, že během několika let budou všechny používané autobusy i trolejbusy nízkopodlažní. Usnadní to dopravu všem zdravotně postiženým lidem, ale i starým nebo například matkám s kočárkem.

"Autobusový vozový park máme už obměněn z devadesáti procent. Letos bychom chtěli jeho obnovu dokončit," říká nový ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň. Potom by měly přijít na řadu i nákupy nových nízkopodlažních trolejbusů.

Zatímco nízkopodlažní autobusy běžně dodává firma Irisbus z Vysokého Mýta, u trolejbusů nastal v posledních letech problém. V současnosti není žádný hromadně vyráběný domácí trolejbus, který by měl šanci vytvořit v městských dopravních podnicích novou typovou řadu. "Existuje určité vakuum. Dopravní podniky vyčkávají, jaký typ trolejbusu se prosadí," vysvětluje Kocháň. Do té doby se ve Zlíně počítá s udržováním a modernizací současných trolejbusů. "I do starších trolejbusů hodláme rozšiřovat akustické ohlašování zastávek i systémy, které slouží pro snadnější orientaci nevidomých a zrakově postižených. Než budou nové trolejbusy, dokážeme i ty současné udržet v náležitém technickém stavu," tvrdí vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Nízkopodlažní autobusy i trolejbusy jsou podstatně dražší než vozidla, která takovou úpravu nemají. Podle Kocháně však cestující nemusí mít obavu, že by tato okolnost byla důvodem zdražování jízdného. "Právě na nízkopodlažní vozidla stát poskytuje významnou investiční dotaci," zdůrazňuje ředitel. Letos například dává stát do Zlína a Otrokovic na nízkopodlažní vozidla devět milionů korun a obě města na tento účel přispějí ze svého rozpočtu třemi miliony.

Autor: -vc-
Zdroj: MF Dnes, 28.4.2003
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2025 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie