Dnes je Čtvrtek, 9. ledna 2025, svátek má Vladan
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 7097
 
Webinfo


 

02.09.2002, 10:15 - rubrika " Bariéry "
Evropský parlament schválil text směrnice o autobusech

3. října 2001 schválilo zasedání Evropského parlamentu ve třetím čtení návrh směrnice o autobusech ve znění odsouhlaseném v dohodovacím výboru dne 25. června 2001.

Tento dokument bude podepsán v listopadu a poté zveřejněn v Úředním věstníku. Členské státy EU jej musí do 18 měsíců po jeho vstupu v platnost zapracovat do vlastní legislativy.

Směrnice definuje povinná opatření k zajištění přístupu do městských autobusů třídy I, což znamená, že všechny městské autobusy kromě těch, které jsou vybaveny kneeling systémem, musí být vybaveny rampou nebo výtahem. Další opatření zahrnují prostor určený pro vozíky, kontrastní barvy pro zrakově postižené a sedadla určená pro osoby se sníženou mobilitou.

Výňatky ze schválené Směrnice o specifických opatřeních pro vozidla, jež mají více než osm sedadel kromě sedadla pro řidiče, kterou se současně doplňují směrnice 70/156/EEC a 97/27/EC

(11) I když hlavním cílem této směrnice je zajistit bezpečnost cestujících, je rovněž nezbytné stanovit v souladu s dopravní a sociální politikou Společenství technická opatření umožňující osobám se sníženou schopností pohybu přístup do vozidel, kterých se tato směrnice týká. Je třeba věnovat veškeré úsilí zlepšení přístupnosti těchto vozidel. Za tímto účelem může být přístupnost pro osoby se sníženou schopností pohybu zajištěna buď technickými řešeními aplikovanými ve vozidle tak, jak jsou uvedena v této směrnici, nebo jejich kombinací s vhodnou místní infrastrukturou, aby byl garantován přístup pro vozíčkáře.

Článek 3


  1. Vozidla třídy I jsou přístupná pro osoby se sníženou pohyblivostí včetně vozíčkářů podle technických opatření uvedených v příloze VII.

  2. Je na rozhodnutí členských zemí, aby vybraly nejvhodnější řešení k zajištění zlepšené přístupnosti vozidel jiných než třídy I. Pokud vozidla jiná než třídy I jsou vybavena zařízením pro osoby se sníženou pohyblivostí a/nebo vozíčkáře, musí tato zařízení vyhovovat požadavkům přílohy VII.


Článek 8

1. Členské země musí přijmout a publikovat zákony, nařízení a administrativní opatření nezbytná pro provádění této směrnice do 18 měsíců po vstupu této směrnice v platnost. O tomto musí neodkladně informovat Komisi.

Článek 9

Tato směrnice vstupuje v platnost dnem zveřejnění v Úředním věstníku Evropských společenství.

Definice

vozidlo třídy I - vozidla konstruovaná s prostorem pro stojící pasažéry umožňující častý pohyb pasažérů
vozidlo třídy II - vozidla konstruovaná hlavně pro přepravu sedících pasažérů a navržená tak, aby umožňovala přepravu stojících pasažérů v uličce mezi sedadly a/nebo v prostoru, který není větší než prostor pro dvě zdvojená sedadla
kneeling systém - systém, který snižuje a zvedá celkově nebo částečně tělo vozidla ve vztahu k normální pozici při jízdě

Příloha VII

Definuje požadavky na technická zařízení usnadňující přístup pasažérům se sníženou pohyblivostí, tj.
  • schody

  • sedadla rezervovaná pro osoby se sníženou pohyblivostí a jejich počet

  • komunikační zařízení, jejich umístění a způsob ovládání

  • piktogramy

  • sklon podlahy

  • jak má být umístěn vozík

  • jak má být zajištěna stabilita vozíku i s možnými alternativami

  • ovládání dveří

  • osvětlení

  • pomůcky pro nastupování

  • výtahy

  • rampy

Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2025 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie