Dnes je Pátek, 26. dubna 2024, svátek má Oto
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Organizace
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 5701
 
Webinfo


 

27.11.2006, 10:43 - rubrika " Služby "
Zdravotníci se učí lepší komunikaci s postiženými

Zkvalitnit přístup pracovníků resortu zdravotnictví a sociálních služeb k osobám s postižením je smyslem projektu, který odstartoval v pondělí na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. V průběhu dvou let mají pedagogové fakulty proškolit v rámci tří samostatných cyklů na sto frekventantů. Náklady na projekt, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem, představují dva milióny sedm set tisíc korun.

"První cyklus je zaměřen na základy speciální pedagogiky a nové metody práce se zdravotně postiženými lidmi, druhý na komunikační dovednosti a třetí na poradenství," řekla novinářům vedoucí projektu Kateřina Vitásková s tím, že počet zájemců o první kurz dosáhl již nyní pěti desítek.

Zdravotníci jsou podle ní při styku se sluchově, zrakově či jinak postiženými občany velmi obratní, co se týká profesionálního ošetření, hůře však s těmito lidmi komunikují.

"Kurzy se zabývají konkrétním legislativním poradenstvím a technikami práce s handicapovanými klienty či jejich rodinou. Frekventanti se díky nim naučí, jak přistupovat k postiženým lidem, jak jim vysvětlit či zprostředkovat různé informace, například podstoupení nějakého vyšetření. To je mnohdy u pacientů se zrakovým, sluchovým, mentálním či kombinovaným handicapem velmi nesnadné," vysvětlila koordinátorka projektu Libuše Ludíková.

Podle členky řešitelského týmu Anny Šarátkové zejména pacienti léčeben dlouhodobě nemocných nebo klienti ústavů sociální péče mají často omezené komunikační základy. "Zdravotníci, kteří projdou kurzem, se naučí využívat obrázků a tabulek, které symbolizují potřeby klienta. Díky nim snáze rozpoznají, zda se chce nemocný napít, zavřít okno nebo podat žínku," řekla Šarátková.

Projekt je podle ní zaměřen na práci se všemi věkovými kategoriemi postižených, a to od kojenců až po seniory. Jeho absolventi obdrží na závěr každého cyklu certifikát, na práci lektorského týmu bude dohlížet pracovník krajského úřadu a pedagogické fakulty.

Autor: Dagmar Pěničková
Zdroj: Právo
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
* 06.02.2007, 06:13 - dwkqjfpei xphs :
gbmylp vosalgkqi mxspv qtzjuhkyo nzme xtasrveph iqknrlsf
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie