http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 09.07.2010, 16:15 --- rubrika " Zaměstnávání "

O kontaktní centrum je zájem

PRAHA - Významným pomocníkem lidí ohrožených důsledky ekonomické krize se stala poradenská linka Ministerstva práce a sociálních věcí ČR (MPSV). Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti (KCSZ) do konce dubna 2010 odpovědělo celkem na 68 670 telefonátů či e-mailů.

Od ledna do dubna letošního roku odpověděli zaměstnanci centra na 8902 dotazů. To je téměř 40 procent z celkového počtu otázek v roce 2009, kdy se jednalo o 23 334 telefonických či e-mailových žádostí o informace. Nejčastěji se týkaly zprostředkování práce, trhu práce a pracovněprávní oblasti.

O obdobná témata se lidé nejvíc zajímali i v prvních čtyřech měsících roku 2010. Významnou roli přitom sehrála hospodářská recese. Kontaktní centrum služeb zaměstnanosti proto průběžně poskytuje především poradenství pro zprostředkování zaměstnání. Informuje o volných pracovních místech, možnostech zaměstnávání osob se zdravotním postižením, podporách v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci. Zájemci se také dozví aktuality týkající se cílených programů k řešení zaměstnanosti a zaměstnání v zahraničí. Na pracovišti se lidé mohou rovněž seznámit s informacemi o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele, dávkách státní sociální podpory nebo pomoci v hmotné nouzi. Centrum neposkytuje pracovněprávní poradenství.

Pracoviště sídlí v Praze 9. Telefonické a e-mailové konzultace poskytuje každý pracovní den od 8 do 20 hodin na tzv. modré lince +420 844 844 803 nebo e-mailu. (Při volání z pevné sítě volající zaplatí 1,53 Kč/min. a z mobilního telefonu 4,50 Kč/min, včetně DPH.)

Autor: (zku)
Zdroj: Haló noviny str. 04 Z domova


Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.