http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 04.11.2008, 07:26 --- rubrika " Názory "

Hluchoněmí se pomoci nedovolají, musí napsat a ještě zaplatit

Kladno - Když se ocitnete v nebezpečí a potřebujete pomoc, je naprosto běžné, že voláte některou z bezplatných tísňových linek. Jakou ale mají možnost lidé s vadami řeči, sluchu nebo obojím najednou, když se pomoci dovolat zkrátka nemohou?

Linka funguje v rámci Městské policie Kladno

'Co se týče komunikace s lidmi s poruchami řeči a sluchu, máme dva strážníky, kteří ovládají znakovou řeč. Navíc jsme nyní zahájili spolupráci s pracovnicí zařízení Zahrada, jež nám bude podle potřeby překládat,' v rámci Městské policie Kladno funguje i linka okamžité pomoci. 'Ta je určena lidem s dlouhodobým i krátkodobým tělesným či duševním poškozením zdraví. Nechají si od nás namontovat na svou pevnou telefonní linku speciální zařízení a v případě, že se jim udělá špatně nebo se jim něco stane, mají pager, jenž z linky vyšle signál na služebnu. Tato služba je však zpoplatněna částkou 200 korun měsíčně po dobu užívání. Zkušenosti s komunikací s hluchoněmými lidmi mají i strážníci ze Slaného. Mohou poslat sms zprávu na veřejné telefonní mobilní číslo městské policie.

Zdroj: Kladenský deník


Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.