http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 22.02.2007, 11:32 --- rubrika " Služby "
Tísňová linka pomáhá seniorůmPohled o pomoci seniorům
Zruč nad Sázavou - Třináctý rok provozuje občanské sdružení Život 90 na Kutnohorsku tísňové volání pro seniory a lidi se zdravotním postižením.
Jak služba funguje?
V bytě má klient ústřednu, kterou je telefon s funkcí hlasitého příposlechu, a zpravidla na krku či v kapse nosí takzvaný pager, což je tlačítko, které když zmáčkne, telefon vyšle signál naší ústředně. Do třiceti vteřin se z telefonu nahlas ozve naše dispečerka, která se do prostoru bytu ptá klienta, co se stalo a jakou pomoc potřebuje. Po té ke klientovi zavolá strážníky městské policie, s níž máme ve větších městech smlouvu, v případě zdravotních potíží i záchrannou službu. V menších obcích máme místo policie nasmlouvány kontaktní osoby, což jsou zpravidla spolehliví sousedé, kteří mají od bytu klienta klíče.
Službu lidé využívají nejen při zdravotních potížích, ale například i tehdy, když vypadne elektrický proud a podobně.
Co když člověk při nehodě nestačí zmáčknout tlačítko?
Do bytu klienta se dá instalovat také prostorové čidlo, které je naprogramováno vždy individuálně, a v případě, že se klient po delší době, než je nastavená, nehýbe, vyšle opět signál našemu operátorovi. Toto čidlo se dá také přepnout do hlídacího režimu proti zlodějům, když je klient například v lázních.
Kolik služba stojí?
Instalace systému vyjde na 12 a půl tisíce a měsíční poplatek je dvě stě korun.
Kolik lidí tuto službu využívá?
Celkem máme 98 klientů, na Kutnohorsku je to kolem sedmdesáti lidí, jen v Kutné Hoře asi pětačtyřicet. Vyjíždíme za případem v průměru jednou za týden.
Autor: (ANT)
Zdroj: Mladá fronta DNES
Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.