http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 22.02.2007, 11:32 --- rubrika " Služby "

Tísňová linka pomáhá seniorům

Pohled o pomoci seniorům

Zruč nad Sázavou - Třináctý rok provozuje občanské sdružení Život 90 na Kutnohorsku tísňové volání pro seniory a lidi se zdravotním postižením.

Jak služba funguje?

V bytě má klient ústřednu, kterou je telefon s funkcí hlasitého příposlechu, a zpravidla na krku či v kapse nosí takzvaný pager, což je tlačítko, které když zmáčkne, telefon vyšle signál naší ústředně. Do třiceti vteřin se z telefonu nahlas ozve naše dispečerka, která se do prostoru bytu ptá klienta, co se stalo a jakou pomoc potřebuje. Po té ke klientovi zavolá strážníky městské policie, s níž máme ve větších městech smlouvu, v případě zdravotních potíží i záchrannou službu. V menších obcích máme místo policie nasmlouvány kontaktní osoby, což jsou zpravidla spolehliví sousedé, kteří mají od bytu klienta klíče.

Službu lidé využívají nejen při zdravotních potížích, ale například i tehdy, když vypadne elektrický proud a podobně.

Co když člověk při nehodě nestačí zmáčknout tlačítko?

Do bytu klienta se dá instalovat také prostorové čidlo, které je naprogramováno vždy individuálně, a v případě, že se klient po delší době, než je nastavená, nehýbe, vyšle opět signál našemu operátorovi. Toto čidlo se dá také přepnout do hlídacího režimu proti zlodějům, když je klient například v lázních.

Kolik služba stojí?

Instalace systému vyjde na 12 a půl tisíce a měsíční poplatek je dvě stě korun.

Kolik lidí tuto službu využívá?

Celkem máme 98 klientů, na Kutnohorsku je to kolem sedmdesáti lidí, jen v Kutné Hoře asi pětačtyřicet. Vyjíždíme za případem v průměru jednou za týden.

Autor: (ANT)
Zdroj: Mladá fronta DNES


Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.