http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 22.06.2006, 09:37 --- rubrika " Služby "

MPSV spustilo provoz Call centra služeb zaměstnanosti

Od 15. června 2006 už nemusí zájemci o informace z oblasti služeb zaměstnanosti osobně navštívit úřad práce. Získají je i po telefonu přímo z domova nebo z kanceláře. Od tohoto data mohou lidé využívat služeb Call centra služeb zaměstnanosti, jehož provoz slavnostně zahájili místopředseda vlády a ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach a prezident Hospodářské komory ČR Jaromír Drábek.

Spuštění provozu call centra úzce souvisí s připravovanými projekty Institutu trhu práce – podpůrného systému služeb zaměstnanosti, realizovanými v rámci Operačního programu Rozvoje lidských zdrojů a Jednotného programového dokumentu pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.

Celkem 14 pracovníků call centra, kteří pracují ve dvousměnném provozu, je lidem k dispozici denně od pondělí do pátku od 8.00 do 20.00 hodin na telefonním čísle 844 844 803. Za hovor z pevné sítě zaplatí volající 1,53 Kč/min. vč. DPH. Cena hovoru z mobilní sítě činí 4,50 Kč/min. vč. DPH. Zájemci mohou své dotazy posílat také elektronickou cestou na e-mail callcentrum@mpsv.cz.

Lidé se mohou na call centrum obracet v případě, že budou potřebovat radu při zprostředkování zaměstnání, evidenci na úřadu práce, při vyplácení podpory v nezaměstnanosti nebo rekvalifikaci. K dispozici budou také informace z oblasti trhu práce či aktivní politiky zaměstnanosti. V případě, že se zaměstnanec dostane do situace, kdy mu jeho zaměstnavatel nevyplácí mzdu z důvodu platební neschopnosti, může se obrátit na pracovníky kontaktního centra a ti mu poradí, jak postupovat. Zájemci získají podrobnosti také o cílených programech vedoucích ke snížení nezaměstnanosti či o trhu práce a zaměstnanosti v zemích Evropské unie. Lidé se mohou na call centrum obracet také v případě, že budou potřebovat speciální poradenství, např. služby psychologa či jiných odborníků.

MPSV počítá s tím, že v budoucnu budou k dispozici také informace o volných pracovních místech či právní poradenství v rámci nového zákoníku práce.

Roční náklady na provoz call centra budou činit 5 mil. 790 tis. Kč a budou plně hrazeny z prostředků Evropského sociálního fondu.

Sídlo call centra se nachází v budově MPSV na adrese Vysočanská Point, Sokolovská 855, Praha 9.

Call centrum - základní údaje

Call centrum služeb zaměstnanosti MPSV primárně řeší tyto úkoly:

- Zprostředkování práce a podpora v nezaměstnanosti
- Poradenství a rekvalifikace
- Trh práce
- Insolvence
- Problematika EURES
- Problematika kontrolní a právní

Zákazníky (volajícími) call centra jsou:

- Uchazeči o zaměstnání
- Zaměstnavatelé
- Zaměstnanci Úřadů práce

Projekt předpokládá roční pilotní provoz pro volající klienty z celé České republiky. Komunikační kanály aneb jakým způsobem lze operátory kontaktního centra oslovit:

- Telefonní hovor (tzv. modrá linka +420 844 844 803)
- Elektronická pošta
- Fax

Operátoři (supervizoři) pracují s:

- telefonním přístrojem
- PC, na kterém běží klientské aplikace kontaktního centra (desktop, znalostní databáze)

Supervisoři mají dále k dispozici klientskou část aplikace nahrávání hovorů pro příposlech hovorů a prostředí pro tvorbu statistik a reportů.

Hlavním podpůrným nástrojem pro operátory je znalostní databáze více než 500 typických otázek a odpovědí, hierarchicky členěná dle témat. Databáze je indexována a umožňuje velmi rychlé vyhledávání dle klíčových slov.

Operátoři mají přístup k adresáři s kontaktními údaji zaměstnanců ministerstva a vybraných pracovníků na úřadech práce a referátech státní sociální podpory.


Autor: Mgr. Kateřina Beránková, tisk.mluv. MPSV
Zdroj: *www.noviny-mpsv.cz;Noviny MPSV


Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.