http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 13.06.2006, 09:35 --- rubrika " Pomůcky "
Postižení si nesmí vybrat, kde koupí vozíkNa prodej invalidních vozíků má v Plzni monopol jen jedna firma, konkrétně Chmelař. Ta svého postavení zneužívá s tichým přispěním Všeobecné zdravotní pojišťovny. Takové podezření mají plzeňští vozíčkáři a některé firmy. Invalidé na to doplácejí špatným servisem, firmy tím, že nemohou vozíčky v Plzni prodávat.
"Už v záruční době mi totiž na vozíčku praskly bočnice a potahy se rozpadly ještě v záruční lhůtě," stěžuje si Andrejová, která prý urgovala opravu i několik měsíců. Nakonec požádala zástupce pojišťovny, aby jí vyhledal jiný servis. "Zástupce VZP mi volal, že zde jiný servis není a že i kdyby byl, musím si nechat opravit vozík u pana Chmelaře. Tuto informaci mi vyvrátilo jak Centrum paraple, které zařizuje poradenství pro vozíčkáře, tak pražská firma Meyra, kde se mě ujali a hned druhý den vše opravili," líčí Andrejová, která nemá problémy sama. Další plzeňští vozíčkáři však nechtějí být kvůli problémům se servisem jmenováni. Problémem na trhu vozíčků je fakt, že jej pro invalidy kupuje zdravotní pojišťovna. Pacient jej má vlastně jen půjčený s tím, že v případě opravy hradí desetinu ceny.
Důkazem propojení pojišťovny a firmy Chmelař by mohly být zkušenosti plzeňské pobočky společnosti Ortoservis CZ. Loni před Vánocemi si u ní v Plzni objednala invalidní paní vozík, který jí předtím schválil revizní lékař.
"Když mu ale nemocná paní oznámila, že si bude kupovat vozík od nás, nasměroval ji na firmu Chmelař a my jsme už dodaný vozík museli vracet," svěřila se Jana Špačková, pracovnice Ortoservisu, který vozíky vyrábí a prodává.
Na náš dotaz, zda se podezření plzeňských vozíčkářů, že VZP udržuje v Plzni monopol firmy Chmelař, zakládá na pravdě, pojišťovna neodpověděla. Včera ráno nás mluvčí Eva Nováková ubezpečila, že dotaz do odpoledne zodpoví. Odpoledne tvrdila, že odborné pracoviště, které případ řeší, má i jinou práci než odpovídat novinářům. Firma Chmelař se hájí, že jim Andrejová nepředložila poukaz na opravu. "Povinnost zákazníka je 'oběhat' si poukaz na opravu, který vydává pobočka VZP," uvedla pracovnice firmy Chmelař a manželka majitele Zdena Chmelařová. Vozíčkářka však tvrdí, že poukaz měla, ale není její povinností jej firmě odevzdávat předem. To jí potvrdili i v Praze, kde si poukaz vzali až po opravě. "Vždyť vozíčkář si také může opravu platit ze svého," dodává Andrejová.
Autor: JITKA ŠRÁMKOVÁ
Zdroj: Plzeňský deník
Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.