http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 06.02.2004, 07:46 --- rubrika " Servis pro NNO > Vzdělávání "
Jednodenní seminář
"Práce s médii", který je určen všem pracovníkům neziskových organizací, kteří se věnují práci s veřejností, komunikují s novináři a zabývají se prezentací své organizace (PR pracovníci, fundraiseři, vedeni organizace, vedouci pracovnici programů).
Místo setkání: AGNES, Jelení 15, Praha 1, (zastávka tramvaje 22, 23 Brusnice).
Termín a čas: 16. 2. 2004, 9:00 – 15:00 hod.
Lektor: Marek Jehlička - pětiletá praxe v médiích jako novinář, tiskový mluvčí sdružení ARNIKA
Obsah: Výuka je rozdělena do tří bloků:
1) Jak prorazit do médií
Prozradíme Vám několik triků, které z běžné události dělají mediálně zajímavou zprávu. Poradíme Vám jak docílíte toho, aby novináři začali o vašem tématu psát. Zasvětíme Vás do způsobů práce jednotlivých médií a dozvíte se, která témata kam nabízet. Budete vědět jak připravit podklady a nalákat novináře, aby vaše téma přijal za své. Řekneme Vám něco o novinářské povaze a poradíme jak své téma vhodně nabídnout, a čím naopak můžete novináře odradit.
2) Jak účinně spolupracovat s tiskem
Díky pětileté praxi lektora v českých médiích proniknete do redakčního zákulisí, kde se každý den vytváří obraz světa. Dozvíte se jak novináři pracují a podle čeho vybírají své priority. Zkušenosti někdejšího novináře a nynějšího poradce na public relations pro Vás budou neocenitelnou výhodou při budování Vašich vztahů s novináři. Naučíme Vás jak získat pozornost tisku, jak si ji udržet a co je důležité pro to udělat. Poradíme Vám triky, které na novináře fungují. Nastíníme Vám hrozby, které na Vás v mediálním světě čekají a řekneme Vám, jak se vyvarovat chyb. Novináři jsou velmi zvláštní skupinou obyvatelstva. Vymykají se většině obvyklých pravidel a není snadné je zaujmout. Po absolvování školení budete vědět jak na ně.
3) Jak napsat dobrou tiskovou zprávu
Rozdíl mezi dobrou a špatnou tiskovou zprávou rozhoduje o velikosti šance dostat Vaše sdělení k veřejnosti. I když je zpráva naprosto perfektní, je ve hře mnoho faktorů, které ji mohou diskvalifikovat: vypukla chřipková epidemie, sněhová kalamita, do města přijela známá celebrita… a pozornost tisku je pryč. Poradíme Vám, jak napsat tiskovou zprávu tak, aby se pro novináře stala zajímavým tématem ke zpracování. Dozvíte se jak správně zvolit titulek, aby novináře zaujal; co napsat do perexu; jaké náležitosti má tisková zpráva mít; co dávat do příloh; jak správně členit odstavce a mnoho dalších užitečných věcí, které výrazně zvýší šance, že se Vaše zpráva dostane druhý den do novin, a Vaše téma budou probírat rozhlasové a televizní stanice. Součástí školení je praktické cvičení.
Písemný materiál z našeho školení pro Vás bude ideálním průvodcem mediální džunglí
Cena: 500 Kč, platba na místě nebo fakturou
Přihlášku zašlete (nejlépe e-mailem na
poloucek@agnes.cz) do
13. 2. 2004
Rádi odpovíme na Vaše dotazy
Jan Polouček
AGNES
tel: +420 233 359 259
mobil: +420 603 533 366
Jelení 15, Praha 1, 118 00
IČO: 67778143
www.agnes.cz