http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 20.05.2003, 00:01 --- rubrika " Servis pro NNO > Škola občanské iniciativy "

Škola občanské iniciativy 26. (Vedení kampaní)

Plánování kampaně

Před zahájením kampaně je kromě výše uvedeného třeba promyslet a stanovit co nejkonkretnější časový plán. Z něho potom můžete odhadnout také finanční náročnost kampaně, kolik budete potřebovat lidí apod.

Kampaň je relativně složitý problém, proto pro jeho lepší pochopení a zpřehlednění je dobré využít následujícího schématu.

Příklad plánovací tabulky

Na základě této tabulky zpracujte časový plán, nejlépe v měsíčním nebo týdenním členění. Nezapomeňte do něj zahrnout významné politické a mediální události, jako jsou volby abod. Není dobré, aby vrchol vaší kampaně kolidoval s předem známou událostí, která vaší aktivitu mediálně zastíní. U jednotlivých úkolů je vždy třeba připsat i osobu zodpovědnou za jeho splnění.

Neztrácejte přitom nervy a dobrou náladu! Vaší tvořivosti při tvorbě vlastních lepších plánů se nekladou meze.

Nenechte se deprimovat racionálním přístupem! Nemůžete, zvlášť na začátku, mít dokonalý systém a ve všem jasno. Ani se o to nemusíte snažit. Záleží totiž především na vaší povaze a přístupu.

Někdo pořídí s intuicí a improvizací než jiný s dokonalým plánem a organizací. Ideální je však kombinovat oba způsoby: v tvůrčím uvažování naslouchejte více vnitřnímu hlasu, ale v kontrole reality používejte plán a přirozeně rostoucí chaos potlačujte dobrou organizací.

Autor: Jan Piňos, Martin Ander, Milan Štefanec
Zdroj: *www.hnutiduha.cz;Hnutí DUHA


Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.