http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 13.05.2003, 00:02 --- rubrika " Zaměstnávání "

S jakými doklady na úřad práce

Začátečníkem v nezaměstnanosti se v brzké době, s největší pravděpodobností, stane absolvent střední školy, pan F. B. z Chomutova. Protože ještě nikdy nebyl na úřadu práce, zajímá jej, jaké doklady musí předložit, aby ho zařadili do evidence uchazečů o zaměstnání.

Především je třeba vzít s sebou platný občanský průkaz a originál potvrzení o zaměstnání, takzvaný zápočtový list. Nemůželi občan předložit potvrzení zaměstnavatele, že jeho pracovní poměr skončil, lze ukončení zaměstnání nahradit čestným prohlášením. Cizinci musí mít povolení k trvalému pobytu.
Ucházíli se o práci občan se změněnou pracovní schopností, přinese rozhodnutí o přiznání změněné pracovní schopnosti. Lidé, kteří naposledy vykonávali samostatnou výdělečnou činnost, musí předložit potvrzení ze správy sociálního zabezpečení, že je nevede v evidenci osob samostatně výdělečně činných. Absolventům škol nesmí chybět doklad o ukončení studia.

Pokud o zařazení do evidence žádá žena, přicházející po mateřské dovolené a nebyla dosud zaměstnaná nebo její zaměstnání skončilo před více než třemi lety, musí přinést rodný list dítěte. Přicházíli muž po skončení vojenské základní, náhradní či civilní služby, předkládá doklad o jejím skončení, například vojenskou knížku. Jednáli se o občana, jenž naposled pobíral plný invalidní důchod, tomu nesmí chybět rozhodnutí z České správy sociálního zabezpečení, že mu důchod odňal.

Autor: -ja-
Zdroj: Deník Chomutovska, 2.4.2003


Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.