http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 28.04.2003, 00:40 --- rubrika " Bariéry "
Kloubový a nízkopodlažní. Do brněnských ulic se vydá nový trolejbus. Vůz je mnohem ekologičtější a výkonnější než staré typy.
Brno (los) - Unikátní, téměř osmnáct metrů dlouhý trolejbus typu 22 Tr rozmnožil v těchto dnech vozový park brněnského dopravního podniku. Vozidlo charakterizují dvě slova: kloubový a nízkopodlažní.
"Jeho výhodou je velká kapacita a snadný výstup a nástup cestujících. Jedná se o první model svého druhu v Brně, do konce roku koupíme další čtyři," uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanková. Nový trolejbus bude jezdit na linkách 145 a 146, kde cestuje největší počet lidí a kde již dnes nestačí klasické trolejbusy. Na těchto trasách už podle Pohankové ani nelze zkrátit časové intervaly.
FOTO: MAFA - Monika tomášková
Vůz jehož cena dosahuje dvanáct milionů korun, dokáže díky pneumatickému pérování "pokleknout" na stranu tak, aby usnadnil nástup matkám s kočárkem či postiženým. "Pérování se vyfoukne na straně, kde jsou dveře, a tím se trolejbus nahne až o šest centimetrů. Před rozjetím ze zastávky řidič polohu vozu srovná", řekl Marián Čech, vedoucí technického provozu trolejbusové dopravy. Dodal, že oproti starším trolejbusům je 22 Tr tišší a řadu funkcí má na starosti počítač. Cestovat jím může najednou až sto osmdesát lidí.
Letos nakoupí brněnský dopravní podnik ještě pět nízkopodlažních tramvají, pět citybusů a tři kloubové autobusy Karosa.