http://www.infoposel.cz --- tisk článku --- 11.11.2004, 07:25 --- rubrika " Názory "

Pro a proti

V některých školách je běžné, že spolu se zdravými dětmi docházejí do třídy i děti postižené, jinde je to z různých důvodů nemožné. Myslíte si, že je toto řešení přínosem pro děti zdravé i nemocné?

PRO

Mgr. Hedvika Musílková (24), učitelka, Pardubice

Pokud se začleněním do běžné třídy souhlasí ošetřující lékař, rodiče, vyučující i dítě, kterého se integrace týká, bude toto řešení přínosem pro všechny zúčastněné strany. Integrované dítě nebude odtrženo od běžného života v " normální" třídě s " normálními" dětmi a naopak - " normální" děti se naučí nebát se lidí s handicapem a bez rozpaků jim pomáhat, protože budou vědět, v čem spočívá účinná pomoc. A o tom vlastně integrace je - o vzájemném soužití lidí postižených a lidí zdravých.

PROTI

Alena Bezděková (39), podnikatelka, Praha

Samozřejmě záleží na tom, o jaké postižení jde. Učitelé však dnes mívají ve třídě poměrně vysoký počet žáků a za předpokladu, že postižené dítě potřebuje individuální přístup, může být taková situace pro učitele velmi náročná. Podle mého názoru všechno záleží na možnostech a vůli vyučujícího. Ideálním řešením je dát dítěti v rámci výuky asistenta, ale nejsem si jistá, zda na to má školství v současné situaci dost peněz. U vozíčkářů bývá, bohužel, problémem i přístup do budovy.

Autor: (bv)
Zdroj: Blesk pro ženy


Infoposel.cz - informační systém pro zdravotně postižené
Copyright © 2000-2024 Veleta, o.s.