Dnes je Úterý, 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 5763
 
Webinfo


 

15.12.2004, 07:29 - rubrika " Názory "
Pár slov k dobročinnosti

Jedno indiánské přísloví praví, že co není darováno, je ztraceno. V době vánoční se otvírají srdíčka a také peněženky většině lidí. Ale procházíte-li ulicí a mimoděk posloucháte, co si lidé povídají, je vám jasno, že postoj k rozličným dobročinným sbírkám je dosti negativní. Proč tomu tak je? Je pravdou, že tradice dárcovství u nás byla na dlouhou dobu přerušena, ale nemyslím si, že to je ten pravý důvod. Dnes mě např. oslovili dva prodejci časopisu Lev s tím, abych přispěla na postižené děti. Když jsem se snažila zjistit na jaké konkrétní účely půjde výtěžek z prodeje tohoto časopisu, nedozvěděla jsem se to. Jako matku postiženého dítěte mě velmi uráží jestliže se jakákoliv aktivita skrývá za "příspěvkem na postižené děti". V ulicích se dnes pohybovali také mladí lidé s kasičkami, prodávající červenou stužku s tím, že "vybírají na AIDS".A myslím, že zde je podstata problému, proč se lidé začínají k podobným akcím stavět negativně. Jestliže organizace chtějí získávat prostředky od veřejnosti (a je to správné), měly by především s veřejností budovat jistý vztah.

Rozhodně by měly být schopné odpovědět na otázky:

  • Na jaký projekt potřebují finanční prostředky?
  • Proč je tento projekt potřebný?
  • Kdo jej bude realizovat?
  • Kdy bude realizován?
  • Kde bude realizován?
  • Jak bude realizován?


Lidé nechtějí přispívat na AIDS, žlutou zimnici či bůhvíco jiného. Chtějí přispívat na konkrétní věci, pro konkrétní projekty, nejlépe těm, které znají , kterým důvěřují, tam kde si mohou ověřit, že jejich příspěvek je využit účelně a smysluplně. Jestliže dobrovolníci prodávají stužky, měli by o organizaci něco vědět, měli by za ni "kopat", měli by lidem poskytnout pocit, že udělali něco správného a ne, že zase někdo "otravuje". Organizace by se zřejmě na tyto sbírky měly lépe připravovat. A to i tím, že dobrovolníci, kteří vyráží do ulic budou správně proškoleni. Organizace by si měly uvědomit, že dobrovolníci jednají jejich jménem. Možná sice dostanou nějaký výtěžek ze sbírky, ale pokud se veřejnost neztotožní s jejich myšlenkami, nebudou se k nim vracet, nebudou je sami vyhledávat, nedarují jim nic sami a nevytvoří si k nim kladné vztahy.

Mysleme na druhé, otvírejme svá srdce, ale požadujme striktně, abychom měli informace, na které máme morální právo.

Autor: Jana Vařachová
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
* 15.12.2004, 15:51 - hana603@seznam.cz :
nevíte někdo něco nového o nadaci Lev dětem? www stránky nefungují, časopisy s eprodávají (alespoň v Brně na každém rohu) a poslední informace o nic byly velmi rozporuplné
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie