Dnes je Neděle, 22. prosince 2024, svátek má Šimon
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 7046
 
Webinfo


 

16.05.2007, 09:45 - rubrika " Poradna "
Invalidní důchodce a jeho právo na přivýdělek

Má právo občan při plném invalidním důchodu přivydělat si nějaké peníze? S tímto dotazem se na naši redakci obrátil pan Jindřich Malík z FrýdkuMístku.

Marně se totiž pokoušel zjistit tuto informaci na zdejším úřadu práce a sociální správě. Názory úřednic na výklad zákona se podle něj rozcházely. Zkusili jsme proto položit otázku oficiální cestou a zde je odpověď: "Pokud jde o poživatele plného invalidního důchodu, zde nikdy žádné omezení pro zaměstnávání neplatilo," řekla nám Alena Fraňková, pracovnice tiskového oddělení České správy sociálního zabezpečení v Praze.

"Rozhodující je výlučně zdravotní stav dotyčného člověka. Omezení platilo dříve jen pro poživatele částečného invalidního důchodu, jehož přivýdělek byl omezen určitou hranicí možného příjmu. V roce 2006 byla právní úprava § 46, z. č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění novelizována zákonem č. 24/2006 Sb., takže již není ani další příjem částečných invalidních důchodců omezen. Opět rozhoduje pouze individuální zdravotní stav každého člověka." Tolik odpověď na otázku pana Jindřicha Malíka. A ptát se našim prostřednictvím úředníků můžete i Vy - prostřednictvím e-mailů, sms i osobně.

Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
* 16.05.2007, 13:12 - Vaše jméno - nepovin :
Myslím, že výdělek plně invalidních lidí by měl být omezen (třeba dvojnásobek ŽM), protože v případě, že tento člověk je zaměstnán a vydělá si třeba 20-30 tis. Kč, neměl by mít invalidní důchod. Nikdy jsem rovněž nepochopil, proč byli dříve diskriminování výší výdělku částeční invalidé. Znám hodně "plných invalidů", kteří "makají" tak, že my zdvraví to nejsme schopni zvládat.
* 16.05.2007, 17:33 - Čtenář :
nemám nic proti částečným invalidům, ale nechápu jejich posuzování. Znám lidi, kteří by I.D. měli mít a také pěkné simulanty a prochází jim vše. Nechápu, jak může část. inv. důchoodce pracovat na plný úvazek a ještě pobírat inv. důchod. V tomto případě jsme velmi bohatý stát. Sama pracuji od svých 16 let a s VŠ si vydělám 15000čistého po 27 letech praxe. I.D., kterého znám má nižší vzd. a za stejnou práci má o 7000Kč více, jelikož je doplácen státem. NESOUHLASÍM!!! stále někoho dotuji
* 16.05.2007, 19:33 - Čtenář :
Částečný ID má povinnost pracovat, pokud práci nemá, musí být veden na ÚP nebo si musí platit soc. a zdravotní pojištění. Plný ID povinnost pracovat nemá, proto by jeho "přivýdělek" neměl být dotován státem. Možnost přivýdělku bych mu neupíral, nehovořil bych ale o právu.
* 17.05.2007, 09:22 - Čtenář :
Pokud je někdo schopen dosahovat pravidelného příjmu, neměl by podle mne pobírat plný invalidní důchod, neboť je to přímo proti smyslu této dávky.Tento důchod přece dostávám proto, že má pracovní schopnost je trvale výrazně snížena ( na méně než 30%).Chápu, že někdo si kvůli zdravotnímu stavu vydělává méně, ale pak by mu měl náležet pouze částečný, nikoliv plný ID. Nejsem proti tomu, aby si však plný důchodce přivydělal jednorázově, i on může mít "lepší dny" a vzroste mu tím sebevědomí.
* 17.05.2007, 19:56 - Vaše jméno - nepovin :
Proč by člověk s jasným nárokem na plný ID nemohl naplno pracovat? Ono není ID jako ID. Např. já, s roztroušenou sklerózou, těžce nepohyblivý na vozíku, píšící pomocí klávesnice na obrazovce a přitom si nadprůměrně přivydělávající programováním? Mám si číst na webu Blesk nebo jen ležet, koukat do stropu a čekat až umřu :)) Aby mi někdo nezáviděl, že na mně doplácí? BTW: Mé daně, zdrav. a soc. pojištění, které musím platit jako každý jiný, jsou vyšší než můj ID! A takových případů jako já znám víc.
* 19.05.2007, 20:19 - Čtenář :
Co je to jasný nárok na plný ID ?
* 22.05.2007, 08:36 - Vaše jméno - nepovin :
Jasný nárok na plný ID chápu jako že nemohu pracovat buď vůbec, nebo jen za velmi specifických podmínek (a jen chci-li vůbec)
* 22.05.2007, 15:15 - brouk Pytlík :
Odpověď nebyla správná. Dříve si mohl při PID vydělat jen ten, kdo měl důchod přiznaný z důvodů ztíženéch podmínek - byly to vozíčkáři, mentálně , zrakově postižení. I u ČID bylo u těchto lidí výdělkové možnosti neomezeny, např. u sluchově postižených. Platilo že výkon každé práce by zhopršl zdravotní stav. Pravdou je že toto ustanovení již neplatí. Źároveň možnost výdělku sice není omezena nic méně hrozí, že při novém posouzení zdravotního stavu budou tyto důchody odnímány nebo nahrazeny ČID,. Toto nepltí jen u výše uvedených osob tedy např. vozíčkářů. Zajímavé že nikumu ale nevadí pracující důchodci ve státních správách, kteří berou důchod a ještě plat a sedí v teple a v pohodlí. To my kteří bychom měli dělat do 6ř let budeme rádi ,že dýcháme. Ukažte mi zedníka jak jásá že může pracovat ještě v 65 letech.Nebo prodavačku která při důchodu V 66 letech ještě bude pracovat.
* 26.05.2007, 18:18 - Xaver :
Docela smutné čtení o závisti a egoismu.
* 08.08.2007, 18:24 - Tereza :
Nevím proč lidé na vozíku nebo co se špatně pohybují by si nemohli u pc vydělávat,stejně většinu času prosedí a takhle jim ten čas aspoň uteč,je to jen lidská závist.
* 20.01.2008, 22:21 - dablik :
Až ti co jsou zdraví ,z čista jasna, o něj přijdou ,změní i myšlení a pohled na danou věc.Nebudou tak závidět,to že se někdo snaží přežít dle svých potřeb.Fandím všem.Zdraví ať jsou zdraví a nemocní ať se uzdraví.Jsme tu jenom jednou,tak ať každý den stojí za to.
* 26.01.2008, 00:40 - Čtenář :
S tím přiznáním ID mám osobní zkušenost.Mám RS,chodím o jedné fr.holi,nedojdu si ani k lékaři a dostala jsem pouze ČID i po odvolání.Musela jsem odejít ze zaměstnání v kanceláři,nejsem schopná si přivydělat a jelikož mám dva roky do důchodu,tak mě tam směrují a nikoho nezajímá,že by se mi důchod zkrátil asi o 1000kč měsíčně a napořád.Asi mě chce ČSSZ potrestat za to ,že mám odpracovaných 39 let.Hlavu vzhůru,zdraví Jana.
* 02.01.2009, 11:49 - Pepa České Budějo :
Český člověk byl odjakživa závistiví,každý vydí jen ty peníze ale až ho pohltí nemoc a bude invalida tak se mu v mozku rosvítí dostane pár korun a najednou nebude mít na placení základních potřeb a najednou přestane závidět ten přivídělek protože zistí se chce taky se mít trošku lépe jako ten zdraví človíček , nikdo nevydí jaké nemoci člověk má pokud nejsou vydět na těle a jak třeba trpí při té práci co dělá proto se nad sebou Vy zdraví zamyslete a nezávyďte a buďte rádi ,že jste zdraví přeji Vám slunce v duši.
* 08.06.2009, 13:12 - Čtenář :
Nevíte někdo kde sehnat seriozní nabídky ny přivýdělek při plném ID? Díky, Radka
* 20.08.2009, 21:48 - neuvedeno :
Budte rádi to co máte někdo nemá ani střechu nad hlavou ,a tak by ty plný invalidi neměly využívat pracovní pozice ,jelikož ví,že na ně podniky neplatí daně.Měli by dát příležitost nezaměstnaným. Já mám částečný na poloviční uvazek si vydělám 2000kčs 8 letou dceru a manžela bez práce nedávno ho propustily a nemůže zavadit o práci a vy se tady dohadujete.Já jsem názoru plný invalidní ne pokud není sám částečný ano jelikož nemaj to co plný a není to malá položka jak si myslíte to nebere ani některej normální zaměstnanec,tak hlavu vzhůru jak praví příslovíí(kdo chce víc nemá nic!!!)
* 08.11.2009, 17:31 - Malina :
Mam castecni invalidni duchod uz leta a prukazku ZTP/P spatne vidim,plny mi nedali nevim proc ?Kdyz na jedno oko nevidim a na druhe jen par procent.Muzou mi duchod odebrat kdyz bych treba bydlela v cizine?A nebo uz se to vztahuje do EU?
* 05.01.2010, 19:12 - PID-Zuzana :
Jsem plně invalidní s výší důchodu 4700 a ptám se těch co invalidní nejsou, zda by s touto částkou byli schopni vystačit (nájem 3900).Některé příspěvky mě skutečně zarážejí.Mohu za to že mám plný invalidní důchod?Žiji sama tak prosím kdo nejste invalida buďte rádi a trocha tolerance?Ta už zmizela dávno.
* 07.01.2010, 21:02 - Čtenář :
dobry den jmenuji se helena a stale svami souhlasim je me 18 skoro 19let od mala trpim nedoslychavosti na leve ucho mam stratu 65.3%a na prave 60,2% a na duchod nemam narok co to je za pravidla ?do prace me nevezmou od pracaku nic neostanu ,brigadne nemam sanci co mam podle normalnich lidi delat kdyz tedy podle lekarske spravy mam narok na castecny invalidni duchod ,ale podle komice ne.Děkuji v jakem state to vlastne zijem kdyz cigani maji vic penez nez mi byli a duchod ma kazdy druhy je to vuci normalnim postizenim lidem nefer nemyslite??
* 16.01.2010, 15:44 - Čtenář :
Pavel:Ze vsech prispevku je videt, ze ohledne zamestnavani lidi v plnem invalidnim duchodu by asi mela byt uverejnena pravidla, napr.v tisku. Neni jasne, zda je na ne hledeno jako na obcany, kteri nesmeji pro zdravotni postizeni urcita povolani vykonavat, nebo jako na obcany, kteri se mohou uchazet o jakoukoliv praci jako ostatni, nepostizeni lide.Jak tomu bude v r. 2010?
* 26.02.2010, 18:48 - Čtenář :
jsem v plném invalidním důchodu,mám problém s duševním nikoli s fizickým zdravím,můj manžel je taktéž invalidní,po dopr. nehodě, máme malé dítě, bydlíme v podnájmu,živoříme, přitom třeba přivýdělek doma bych zvládla,nechápu jak může někdo napsat že by pl.I.D.neměli mít nárok na důchod když by si snažili přivydělat to může napsat jen ten kdo neví o čem píše!!
* 13.04.2010, 20:37 - Čtenář :
Přeji všem plným i částečně invalidním důchodcům, aby při svém zdravotním stavu našli prac.uplatnění a měli možnost dokázat, že i se zdrav. handicapem je možné upatnit se na trhu práce mnohdy lépe než zraví jedinec.
* 19.04.2010, 22:29 - Čtenář :
Achjo, víte, jaká je životní situace člověka, který neví, kdy mu bude hůře? Dokud si může přivydělávat, ať tak činí, není to vůbec žádná jistota, že to bude moci dělat i třeba za rok. Nezáviďte. Peníze je lehké závidět, ale ten vozík k tomu nechce nikdo, že?
* 25.05.2010, 10:53 - Čtenář :
Tak koukám, že je tu hlavně hodně lidí co závidí, já mám PID a mile ráda bych si to vyměnila s tím člověkem, který je zdravý, proč bych si nemohla vydělávat. Bohužel nemůžu si přivydělat, protože toho nejsem schopná a za tu almužnu co mám bych vás všechny chtěla vidět jak byste přežili spíš živořili.
* 09.12.2010, 21:09 - Čtenář :
mám plný inv. duchod častka 6700 nevím zdali by stim někdo vyžill když si má zapatit nájemne zbyde mi 1000 kč na měsíc a vydělat si nesmímze zákona ani korunu
* 06.01.2011, 23:10 - Čtenář :
vsem tem zavistivcum bych pral,aby vzkouseli 24 chemoterapii,25 ozarovani a 7 operaci a pak dostavat 8OOO tisic duchodu,bezte si to zkusit frajeri.
* 27.02.2011, 10:34 - Čtenář :
Dobrý den, jsem jedna z těch, co pobírá PID, zatím studuji. Většina těch, co tady odsuzuje to, že by lidé v PID neměli pracovat, tak jsou akorát egoisti, kteří nedokáží příjmout fakt, že i těles.postiž. člověk by byl schopen něřeho dosáhnout. Taky by se měli zamyslet nad tím, kde člověk odkázaný pouze na ID má brát peníze na lékaře, lék, poplatky a ještě stravu a ošacení??? Myslím, že tenhle nároz bude zajímat více lidí s ID a budou rádi, kddyž jim poradíte.
* 14.04.2011, 13:50 - Ferda :
Můj známý pobírá k plné zaměstnanosti ještě 11000 invalidního důchodu - byla mu lékařem uznána pracovní schopnost snížená o 70%. Nezávidím mu, je to vše v souladu se zákonem. Ale je pravda, že jsem vždy chápal plný invalidní důchod jako dávku pro člověka, který není schopen vykonávat své zaměstnání. Ale spousta zákonů naší republiky je nepochopitelná - viz. většina mladých maminek samoživitelek, které prokazatelně žijí s otcem svého dítěte, ale dle zákona jsou samoživitelky a pobírají sociální dávky. Pokud budou naše zákony umožňovat takovéto věci, není z toho začarovaného kruhu pro seriózní a poctivé lidi žádné východisko.
* 30.05.2011, 03:52 - Čtenář :
PID i ČID by měli mít oporu v zákonech. Tím, že si najdou práci neznamená, že si budou moci přivydělat ke svému omezenému zdravotnímu stavu, aby nebyly odpadem společnosti a udrželi si svou dosaženou životní úroveň. V zákonech musí být zakotveno, že si přivydělá tolik, nakolik mu dovolí zdravotní stav. Ochrana místa ČID nebo PID je různými způsoby zvýhodněna těm, kteří vytvoří chráněné místo, ale je tu problém. Invalidní důchodce nemá právní ochranu nato, že je schopen, vzhledem ke svému zdravotnímu stavu, pracovat omezený čas, je nucen pracovat stejně výkonně jako zdravý člověk. Tato skutečnost se projevuje i v tzv. chráněných dílnách, chráněných místech. Dle názorů právníků, není právní nárok na to, že i ten, kdo chráněné místo vytvořil, musí umožnit invalidním lidem kratší pracovní dobu. Mám s tímto přístupem vlastní zkušenost a mohu říct, že diskriminace vůči invalidním důchodcům roste jak tráva po dešti. Nehledě na to, inv. důchodce nevezme tak někdo, protože všichni chtějí výkon.
* 11.02.2013, 19:00 - girnažová marie :
dobry den chtěla bych se zeptat,je nějak omezen kromně zdrav stavu přivydělek k čid děkuji
* 11.02.2013, 19:10 - marie :
musím dodat že žit pro ženy s čid,které maji děti není nic jednoduchého pokud najdou praci,musí za ní dojiždět a polovičku peněz projedou na cestach sou stejně vic něž třičtvrtě dne domu se vrací k dětem naprosto vyčerpané,od roku 2000 mám čid dnes ani ne 4tis korun ,jelikož mám i ditě s dmo,ve spec škole jezdím pro něj na vikendy doma mám 5 letou dceru,přitel má také čid,když najde praci tak jen na 6hod a za 5tisíc,projede 1600kčs měsíčně,zaplatit najem dvě děti a vše potřebné začiná bydnadlidsky vykon přes věškeré rekfalifikace jako matka misto nenajdu,takhle se psych sféry při nemoci soc fobie ,deprese nemohou zlepšovat spíš naopak,řešení v této republice je bezvychodné,co bych za to dala byt zdravá a mohla jim čid darovat nahoru
* 28.03.2013, 20:12 - Krumpochová. :
Požádat o plný invalidní důchod.
* 02.07.2016, 09:14 - Lenka :
Nechápu když má někdo Plný Invalidní Důchod tak pracuje na plný úvazek.To ho teda nemusí mít! nezávidím ty peníze,ale jde o princip. Kdo má PID tak by tohle místo neměl dotovat stát!!
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2024 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie