Plánování kampaně
Před zahájením kampaně je kromě výše uvedeného třeba promyslet a stanovit co nejkonkretnější časový plán. Z něho potom můžete odhadnout také finanční náročnost kampaně, kolik budete potřebovat lidí apod.
Kampaň je relativně složitý problém, proto pro jeho lepší pochopení a zpřehlednění je dobré využít následujícího schématu.
Na základě této tabulky zpracujte časový plán, nejlépe v měsíčním nebo týdenním členění. Nezapomeňte do něj zahrnout významné politické a mediální události, jako jsou volby abod. Není dobré, aby vrchol vaší kampaně kolidoval s předem známou událostí, která vaší aktivitu mediálně zastíní. U jednotlivých úkolů je vždy třeba připsat i osobu zodpovědnou za jeho splnění.
Neztrácejte přitom nervy a dobrou náladu! Vaší tvořivosti při tvorbě vlastních lepších plánů se nekladou meze.
Nenechte se deprimovat racionálním přístupem! Nemůžete, zvlášť na začátku, mít dokonalý systém a ve všem jasno. Ani se o to nemusíte snažit. Záleží totiž především na vaší povaze a přístupu.
Někdo pořídí s intuicí a improvizací než jiný s dokonalým plánem a organizací. Ideální je však kombinovat oba způsoby: v tvůrčím uvažování naslouchejte více vnitřnímu hlasu, ale v kontrole reality používejte plán a přirozeně rostoucí chaos potlačujte dobrou organizací.