Dnes je Středa, 30. září 2020, svátek má Jeroným
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 1219
 
Webinfo


 

22.02.2005, 07:23 - rubrika " Zdraví "
Tipy na prevenci pádů v domácnosti

Americká organizace Home safety council, která usiluje o bezpečný domov a zdravý životní styl udává, že v USA jsou pády hlavní příčinou zranění v domácnosti a hlavní příčinou smrti osob, starších 65 let. Každý rok je více než 1 milion starších Američanů hospitalizováno se zraněním, způsobeným pádem a okolo 4 700 Američanů starších 65 let zemře na následky pádu. Zmíněná čísla ukazují, že jde o vážný problém, který se netýká jen Američanů, ale obecně starších osob.

Organizace vydala některá doporučení pro bezpečnější pohyb v domácnosti, která lze aplikovat stejně dobře i v českém prostředí. Jak tedy předcházet pádům v domácnosti?

  • Zajistěte schody a chodby bezpečným zábradlím nebo madly.
  • Zajistěte, aby vchody, dvory, chodby, schodiště byla dobře osvětlena.
  • Používejte noční světla k osvětlení chodeb, koupelen, toalet během noci.
  • Udržujte schody, chodby a podlahy průchozí. Omezte zmatek a dbejte na to, aby kabely od telefonu a elektrických spotřebičů neležely na zemi, kudy se chodí.
  • Na koberce nalepte protiskluzovou pásku nebo je podložte protiskluzovou podložkou.
  • V domácnosti s dětmi, dbejte na to, aby se na podlaze neválely hračky. Jestliže jsou v domácnosti velmi malé děti, umístěte na vrchol i spodek schodiště bezpečnostní branku.
  • Používejte neklouzavé materiály a instalujte přilnavé bezpečnostní pásky do vany nebo sprchového koutu. Jestliže používáte koupelnovou předložku na podlahu, vyberte si takovou, která má protiskluzový spodek.
  • Instalujte madla a sedátka do vany nebo sprchového koutu.
  • Nepoužívejte věšák na ručníky nebo poličku na toaletní potřeby jako madlo, snadno se mohou uvolnit a být příčinou pádu.
  • Udržujte stále podlahu v čistotě. Ihned odstraňte rozlitý tuk, vodu nebo jiné nečistoty.
  • Pokud si potřebujete nutně podat něco z větší výšky, použijte pevné schůdky s madly.
  • Uzavírejte lékovky. Neordinujte si léky sami a předepsané léky užívejte přesně podle doporučení lékaře. Nesprávné užívání léků může způsobit závratě, slabost nebo jiné vedlejší účinky, které mohou vést k nebezpečným pádům.
  • Cvičte. Tělesné cvičení zvyšuje sílu a zlepšuje rovnováhu. Výzkumy Univerzity v Atlantě ukazují, že čínské bojové umění Tai Chi zlepšuje rovnováhu u starých osob již po několika týdnech a snižuje tak riziko pádů o polovinu. Před zahájením cvičení se poraďte s lékařem.
  • Vždy si obouvejte boty s nízkým podpatkem a gumovou podešví. Neobouvejte si boty s koženou podrážkou a vysokými podpatky.
  • Obstarejte si prádlo s gelovými výplněmi pro ochranu kyčlí.

Co říci závěrem? Buďte na sebe opatrní!

Autor: Jana Vařachová
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2020 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie