Dnes je Středa, 30. září 2020, svátek má Jeroným
Kontaktní E-mail  

reklama - Sdružení Veleta, o.s.Reklama
 Články   Legislativa   Pomůcky   Adresář služeb   Poradna   Periodika   Servis pro NNO   Diskuse   Ankety   Kontakty  


Vyhledávání

 
hledat v textech článků
pouze ve zvolené rubrice

 
Rubriky

Akce
Auto-moto
Bariéry
Bydlení
Finance
Internet
Inzerce
Jak na to
Legislativa
Literatura
Média
Názory
O nás
Politika
Pomůcky
Poradna
Příběhy nevidomých
Rozhovory
Servis pro NNO
Služby
Sport
Stalo se
Volný čas
Vzdělávání
Zajímavosti
Zaměstnávání
Zdraví
 
Nejčtenější články

 
Naposledy přidané

 
Info E-Mail

Máte-li zájem přijímat novinky našeho webu, zaregistrujte se.

 
   odhlásit

Počet odběratelů: 1219
 
Webinfo


 

20.05.2009, 08:53 - rubrika " Bariéry "
Na některých místech zmizely přechody

Naprosto různě přistupují odbory dopravy různých radnic k vyhlášce ministerstva dopravy, podle níž nesmí být přechod přes tramvajovou trať bez semaforu. Zaměstnanci Technické správy komunikací (TSK) už některé odstranili, jiné nechali být.

Zmizely například přechody bez semaforů na rohu Národní a Spálené třídy, na Smetanově nábřeží, v Jaromírově ulici v Nuslích šlo hned o tři.

Místní se rozčilují, že podle této logiky nesmějí rušnou třídu přecházet ve vzdálenosti třeba 400 metrů, a začínají se bát posílat děti do školy. Jinde přechody zůstaly, týká se to třeba Vinohradské třídy v Praze 3, Milady Horákové v Praze 7 či Českomoravské v Praze 9.

Podle čeho se přechody ruší? 'TSK žádný plán mít nemůže, jen realizujeme tzv. stanovení vydaná jednotlivými odbory dopravy. Záleží jen na nich, kdy je vydají,' sdělil Právu mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

Lidé, které rušení přechodů postihlo, si stěžují na radnicích. Úředníci odkazují na vyhlášku ministerstva dopravy z roku 2001. Šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek Právu řekl, že si město s ministerstvem o věci dopisovalo léta. Podle něho byly přechody z tramvajových pásů odstraněny už dříve, ale zůstaly na silnici. 'Až nedávno z ministerstva vypadlo, že se to musí zrušit i na vozovkách,' popsal Právu Heroudek.

Dělníci TSK tedy nastupují s frézami a po léta zažité přechody ničí. Úředníci se obávají, že pokud by se na tramvajovém pásu na přechodu bez semaforu chodci něco stalo, odpovědnost by mohla jít (kvůli vyhlášce) za nimi.

Na nesmyslné opatření si stěžují i zdravotně postižení. Podle předsedy Národní rady lidí se zdravotním postižením Václava Krásy nastávají absurdní situace. U nádraží Holešovice už neexistuje přechod, na sloupech však zůstal naváděcí systém pro nevidomé upozorňující na přechod.

'Nevidomý člověk ale nevidí, že přechod byl zrušený,' řekl ČTK Krása. Potíže se podle něho ale netýkají jen nevidomých

'Jestliže bude jeden přechod na půl kilometru, tak pro naše lidi bude opravdu velký problém dojít až tam,' prohlásil Krása. Ministerstvo dopravy odůvodnilo své nařízení tím, že přechody přes tramvajové pásy mnohé chodce matou. Policisté stav přechodů mapují. Zjistili asi 125 nedostatků, pouze 20 přechodů navrhli zcela zrušit.

Celkem jde asi o 300 přechodů přes hlavní tramvajové trati bez semaforů. Umístit na všechny světelné značení by znamenalo pro město investovat stovky miliónů korun.

Autor: Petr Janiš
Zdroj: Právo
Zpet ZpětTisk upravit pro tisk
 
Komentáře ke článku
Infoposel.cz nezodpovídá za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo smazat ty příspěvky, které budou obsahovat vulgární výrazy nebo poškozovat dobré jméno tohoto webu.
 
Žádné.
 
Jaký je Váš názor?

 
Do pole "kontrolní kód" opište prosím číslo z následujícího obrázku
kontrolní kód

Kontrolní kód :

Copyright © 2000-2020 Sdružení Veleta, o.s., Developed by Robert Zaborowski, Pulzní magnetoterapie